سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > چای سبز برای کودکان- فواید و خطرات

چای سبز برای کودکان- فواید و خطرات

چای سبز برای کودکان- فواید و خطرات

چای سبز برای کودکان- فواید و خطرات

 

فواید نوشیدن چای سبز برای کودکان

1- سلامت دهان: کودکانی که چای سبز می نوشند کمتر احتمال دارد که حفره دندانی و یا هر نوع پوسیدگی دیگر را تجربه کنند. "کاتچین‌های" موجود در چای سبز برعلیه باکتری عامل ایجاد حفره و ترکیبات سولفور که باعث بوی بدن نفس می شوند، مبارزه می کنند.

2- مبارزه برعلیه آنفلوآنزا: چای سبز ویژگیهای ضدویروس دارد که در برابر عفونت هایی مانند آنفلوآنزا مبارزه می کند. چای سبز یک نوشیدنی سم‌زدای شگفت انگیز برای کودکان است و نوشیدن یک تا پنج فنجان در روز از آن توصیه شده است. فایده مضاعفی برای نوشیدن بیش از پنج فنجان چای سبز در روز گزارش نشده است.

3- بهبود تراکم استخوان: آیا می خواهید که کودکتان استخوان‌های سالمی داشته باشد؟ دانشمندان می گویند که مصرف منظم چای سبز در طول مدت زمان طولانی باعث بهبود تراکم استخوان می شود و از پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری می کند.

عوارض نوشیدن چای سبز برای کودکان

1- اسیدی شدن معده: چای سبز حاوی کافئین در مقادیر کم است که ممکن است باعث اسیدی شدن معده و ترش کردن شود. این مسأله حتی می تواند منجر به مسائلی مانند درد شکم و حتی تهوع شود.

2- بی‌خوابی: کودکان سوخت و ساز بالایی دارند و این مسأله باعث می شود که بدن آنها کافئین و قند را بسیار سریع هضم کند. این موضوع دلیل دیگری برای عدم مصرف چای سبز توسط آنها است چراکه باعث بیدار شدن آنها از خواب در نیمه شب می شود. کافئین ممکن است فرایندهای بدنی مختلف کودکان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

3- کم خونی: کم خونی شرایطی است که در آن آهن خون کافی نیست. کم خونی به دلیل تانن موجود در چای اتفاق می‌افتد. چراکه تانن توانایی بدن برای جذب آهن را از منابع غنی از آهن کاهش می دهد.

(Achwal, A). (2018, July 4). Green Tea for Kids – Benefits and Risks. Retrieved from https://parenting.firstcry.com/articles/green-tea-for-kids-benefits-and-risks/

هشتگ :



اشتراک گذاری :