سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > دمنوش‌های گیاهی برای رشد مو

دمنوش‌های گیاهی برای رشد مو

دمنوش‌های گیاهی برای رشد مو

دمنوش‌های گیاهی برای رشد مو

ریزش مو به طور متداول مرتبط با پیری است اما می تواند به دلایل دیگری هم رخ بدهد. حاملگی، استرس، عفونت، شیمی درمانی، بیماری شدید همراه تب، سیفیلیس و ویتامین A اضافی، ممکن است همه این موارد باعث ریزش مو شوند. چنانچه به این دلایل یا سایر دلایل، ریزش مو دارید، دمنوش‌های گیاهی می‌توانند این فرآیند را کند یا معکوس کنند. اگرچه، درحال حاضر مشاهده بالینی قطعی که از کاربرد گیاهان برای درمان ریزش مو حمایت کند، وجود ندارد. پیش از مصرف هرگونه دمنوش گیاهی به صورت دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

بابونه: نویسنده کتاب "The Practice of Aromatherapy" برای برای معکوس شدن فرآیند کچلی، توصیه می‌کند که پوست سر را با دمنوشی از گل‌های بابونه آبکشی کنید. دمنوشی با یک چهارم فنجان آب جوش و یک مشت کوچک گل‌های بابونه تهیه کنید. گل‌ها را به مدت 20 دقیقه در آب جوش بخیسانید. سپس آن را صاف کنید و اجازه دهید خنک شود. پس از شست و شوی موهایتان، دمنوش خنک را بر روی مو و کف سرتان بریزید؛ بابونه را نشویید. بابونه اثر ملایمی دارد و برای کودکان و کسانی که حساسیت پوستی دارند، ایمن است. بنابراین شما می‌توانید این روش درمانی را به طور روزانه تکرار کنید.

گزنه: ریزش مو می تواند به دلیل کمبود مواد معدنی که می تواند ناشی از رژیم غذایی فقیر یا مشکل جذب مواد معدنی باشد، اتفاق بیافتد. براساس کتاب " "The Encyclopedia of Healing Plants گزنه می‌تواند یک ادرارآور باشد به این معنی که دفع ادرار را تحریک می‌کند و به بدن برای حذف مواد زائد که ممکن است سیستم را مسدود کنند و مانع از جذب مناسب مواد مغذی شوند، کمک کند. گزنه همچنین سرشار از مواد معدنی ضروری ازجمله آهن است و نوشیدن دمنوشی از گزنه می‌تواند به بهبود کمبود مواد معدنی کمک کند. گزنه برای بیشتر افراد ایمن است، اما پیش از مصرف آن به صورت دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

رزماری: رزماری یک گیاه تحریک‌کننده است که به تنظیم گردش خون کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش رزماری می‌تواند به بهبود ریزش مو به دلیل ضعف در گردش خون کمک کند. همچنین نویسنده کتاب The Illustrated Encyclopedia of Healing Remedies" " مصرف روزانه یک فنجان دمنوش رزماری را برای کمک به رشد مجدد مو پس از شیمی درمانی توصیه می‌کند. گرچه، درحال حاضر مشاهده بالینی قطعی برای حمایت از این کاربرد رزماری وجود ندارد. دوز زیاد رزماری می‌تواند قاعدگی را تحریک کند، بنابراین در دوران حاملگی از مصرف دارویی رزماری بپرهیزید.

پرسیاوشان: پرسیاوشان درختی بومی چین است. برگ های بادبزنی شکل آن می‌تواند به تحریک گردش خون به خصوص در مغز و سیستم عصبی کمک کند. با حمایت از گردش خون، پرسیاوشان می‌تواند به تسکین تنش عصبی و ریزش مو ناشی از استرس کمک کند. افزایش گردش خون در پوست کف سر ناشی از نوشیدن دمنوش پرسیاوشان می‌تواند به بهبود ریزش مو کمک کند. درحال حاضر مشاهده بالینی قطعی درمورد کاربرد پرسیاوشان برای این موضوع وجود ندارد. پرسیاوشان می تواند در دوزهای زیاد سمی باشد، بنابراین پیش از مصرف آن با یک متخصص سلامت حاذق مشورت کنید.

 

Rauch, B. Herbal Teas for Hair Growth.LIVESTRONG.COM. Retrieved from
https://www.livestrong.com/article/278201-herbal-teas-for-hair-growth/

هشتگ :



اشتراک گذاری :