سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بیماری ها، و روش های درمان با دمنوش های گیاهی

بیماری ها، و روش های درمان با دمنوش های گیاهی

بیماری ها، و روش های درمان با دمنوش های گیاهی

بیماری ها، و روش های درمان با دمنوش های گیاهی

انواع مختلفی از چای ها و دمنوش های گیاهی در بازار وجود دارند اما دانستن اینکه کدام دمنوش برای درمان کدام بیماری مناسب است مهم است. در ادامه ی این مطالب با بیماری ها و دمنوش های درمانی مناسب برای درمان آن ها آشنا می شوید.

دل درد، معده درد، تهوع

دمنوش های زنجبیل، نعناع فلفلی و دارچین بنوشید. این دمنوش ها دل درد و درد معده را درمان می کنند. دمنوش زنجبیل برای درمان حالت تهوع بسیار مناسب است. دمنوش نعناع فلفلی برای درمان دل درد به خصوص در کودکان بسیار مفید است. دارچین مشکلات گوارشی را درمان می کند.

بی خوابی

برای درمان بی خوابی، دمنوش های بابونه، اسطوخودوس و شاه پسند را امتحان کنید. این دمنوش ها خواب آورند و به آرامش بدن و ذهن کمک می کنند.

افزایش انرژی بدن

اگر صبح پس از بیدار شدن نیاز به تمرکز و انرژی دارید دمنوش های نعناع فلفلی و رزماری بنوشید. نعناع فلفلی تمرکز را افزایش می دهد. رزماری نیز قدرت حافظه و عملکرد شناختی را بهبود می بخشد.

سردرد

بهترین دمنوش ها برای درمان سردرد دارچین، اسطوخودوس و علف لیمو هستند. دارچین حاوی منگنز و آهن است و سردرد را درمان می کند. اسطوخودوس آرام بخش است و سردردهای ناشی از تنش و استرس را درمان می کند. علف لیمو نیز برای درمان سردردهای ناشی از اضطراب مفید است.

گلو درد

دمنوش لیمو و عسل بهترین درمان گلودرد است. لیمو خلط در گلو را کاهش می دهد. عسل طبیعی، ضد باکتری است و عوامل میکروبی در گلو را از بین می برد.

سرفه

دمنوش آویشن بهترین درمان برای سرفه های طولانی است. آویشن اسپاسم در عضلات ریه را کاهش می دهد و درد ناشی از سرماخوردگی و سرفه در ریه ها را درمان می کند.

افسردگی و ناراحتی

در صورتی که احساس ناراحتی و افسردگی می کنید دمنوش مرکبات و چای ارل گری بنوشید. ترکیب ترنج در چای بهترین دارو برای درمان افسردگی است.

اسپاسم عضلات شکم

مصرف دمنوش بابونه بهترین راه برای درمان انقباض عضلات شکم است.

سوء هاضمه

رازیانه و عسل سوء هاضمه و سوزش سر دل را درمان می کنند. دمنوش رازیانه را تهیه کنید و مقداری عسل را با آن مخلوط کنید. این ترکیب برای درمان سوء هاضمه مفید است. 

 http://naturalon.com/how-to-choose-the-right-tea-for-every-health-problem/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :