سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > بایدها و نبایدهای مصرف بابونه

بایدها و نبایدهای مصرف بابونه

بایدها و نبایدهای مصرف بابونه

بایدها و نبایدهای مصرف بابونه

هزاران سال است که از گیاه بابونه برای درمان بیماری های دستگاه گوارش و کاهش استرس و اضطراب استفاده می شود. بابونه شناخته شده ترین دمنوش گیاهی در کشور آمریکا است. بابونه گیاه بی خطری است که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

این گیاه در درمان ناراحتی های معده، سوزش سر دل، تهوع و استفراغ و درمان کولیک در نوزادان مفید است. شستشوی دهان با دمنوش گل های بابونه، زخم های دهانی ناشی از بیماری سرطان را کاهش می دهد. بابونه به کاهش اضطراب و استرس و خوابی آرام کمک می کند.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد دوز مصرفی استاندارد بابونه وجود ندارد اما در برخی پژوهش های مربوط به بابونه، دوز 400 تا 1600 میلی گرم در روز استفاده می شود. رایج ترین شکل مصرف بابونه، نوشیدن دمنوش آن است. برای تهیه ی چای بابونه یک عدد دمنوش کیسه ای و یا مقداری از گل های خشک گیاه را در یک لیوان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد. سپس نوش جان کنید.

بابونه گیاه بی خطری است اما مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث خواب آلودگی و استفراغ شود. در صورتی که نسبت به داروهای گیاهی آرام بخش حساس هستید، بهتر است قبل از رانندگی و یا کار با ماشین آلات سنگین از مصرف این دمنوش خووداری کنید.

مصرف این گیاه در برخی افراد نیز منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک می شود. در صورتی که به گیاهانی مانند، گل جعفری و گل داوودی حساسیت دارید از مصرف دمنوش بابونه اجتناب کنید. در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا دارو مصرف می کنید قبل از استفاده از دمنوش بابونه حتما با پزشک مشورت کنید.

دو هفته قبل از عمل جراحی به دلیل امکان تداخل بابونه با داروهای بیهوشی از مصرف این دمنوش اجتناب شود.

اغلب به زنان باردار توصیه می شود که از مصرف دمنوش های گیاهی در دوران بارداری خودداری کنند و یا در مقادیر بسیار کم مصرف کنند، اما در مورد مصرف چای بابونه در دوران بارداری، هنوز اطلاعات کافی برای بی خطر بودن و یا مضر بودن آن در دسترس نیست. بسیاری از گیاه شناسان و زنانی که این چای را در دوران بارداری مصرف کرده اند، مصرف دمنوش بابونه را در مقادیر کم توصیه می کنند. پژوهشی در سال 2009 در کانادا نشان می دهد که مصرف این چای فاقد عوارض جانبی در دوران بارداری است. اما پژوهش دیگری در سال 2010 نشان می دهد که مصرف دمنوش بابونه در دوران بارداری، خطر سقط جنین را افزایش می دهد. به دلیل نبودن شواهد روشن  و کافی، بهتر است زنان باردار قبل از مصرف این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنند. مصرف بابونه ممکن است با داروهای رقیق کننده ی خون مثل وارفارین(کومارین)، آسپرین و داروهای سیکلوسپورین، ایبوپروفن و ناپروکسن تداخل داشته باشد. اگر مصرف کننده ی این داروها هستید پیش از مصرف گیاه بابونه، با پزشک خود مشورت کنید.

http://www.webmd.com/diet/supplement-guide-chamomile#2

https://delishably.com/beverages/Chamomile-Tea-Benefits-And-Side-Effects

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :