سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > تمیز کردن کلیه ها با این 7 روش

تمیز کردن کلیه ها با این 7 روش

تمیز کردن کلیه ها با این 7 روش

تمیز کردن کلیه ها با این 7 روش

کلیه از اندام های مهم بدن است که خون را تصفیه و مواد زائد و متابولیت ها را از بدن دفع می کند. پس حفظ سلامتی این اندام و عملکرد آن بسیار حیاتی و مهم است. توجه به مواد غذایی مصرف شده اعم از خوراکی ها و نوشیدنی ها به سلامت کلیه کمک می کند.

شما می توانید با این راه های ساده به افزایش سلامتی و فرآیند سم زدایی در  این اندام مهم کمک کنید.

1-آب لیمو

 یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای کلیه ها، آب لیمو است. تحقیقات نشان می دهد که آب لیمو خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. توصیه می شود برای حفظ سلامتی کلیه ها به طورمنظم آب لیمو مصرف کنید.

2-میوه های تازه

 اگر علاقه ای به مصرف آب میوه ندارید، مصرف میوه را جایگزین کنید. بهترین میوه ها برای حفظ سلامتی کلیه، سیب، آناناس، پرتقال، گلابی و هلو هستند.

3-سبزیجات

 مصرف سبزیجات برای سلامتی کلیه مفید است. اسفناج، کاهو، خیار، کلم پیچ یا حتی سوپ سبزیجات برگی برای سلامت کلیه ها مفید هستند.

4-آب کرن بری

 تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب کرن بری، خطر ابتلا به عفونت مجاری ادراری را کاهش می دهد.

5-آب لیمو و سرکه ی سیب

 ترکیب آب لیمو، سرکه ی سیب و آب خالص به حفظ سلامتی کلیه ها کمک می کند.

6-آب چغندر

 آب چغندر فرآیند سم زدایی بدن را تسریع کرده و ترکیبات شیمیایی این گیاه، اسیدیته ی ادرار را کاهش می دهد. برای داشتن کلیه هایی سالم، مصرف آب چغندر را امتحان کنید.

7-آب

مصرف آب برای حفظ سلامتی کلیه ها بسیار مهم است. آب مایه ی حیات و از ترکیب های مهم بدن است. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز به حفظ سلامتی بدن به خصوص کلیه ها کمک می کند.

http://www.thealthbenefitsof.com/7-ways-cleanse-kidneys/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :