سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > برخی از فواید سلامت‌بخش چای رازیانه

برخی از فواید سلامت‌بخش چای رازیانه

برخی از فواید سلامت‌بخش چای رازیانه

برخی از فواید سلامت‌بخش چای رازیانه

چای رازیانه ممکن است به هضم سالم کمک کند و نفخ یا انواع کرامپ‌ها (نوعی گرفتگی عضلات) را درمان کند و همچنین به عنوان یک دیوریتیک (مدر) عمل کند. به عقیده گیاه‌پزشکان، دانه رازیانه یک کمک مؤثر برای هضم است. این چای می‌تواند ماهیچه صاف سیستم گوارش را آرام کند و نفخ و کرامپ‌های شکمی را کاهش دهد. در واقع تنتورها یا چای‌های تهیه شده با دانه‌های رازیانه می‌تواند برای درمان اسپاسم‌های عضله شکم که توسط سندرم روده تحریک‌پذیر، کولیت‌های روده (بیماری التهاب روده)، بیماری کرون و سایر شرایط اثرگذار بر سیستم گوارش ایجاد شده است، استفاده شود. همچنین ممکن است که رازیانه با سایر داروهای گیاهی، برای اصلاح عوارض جانبی فرمولاسیون‌های گیاهی مورد استفاده به عنوان ملین یا سایر داروها برای مشکلات هضم، ترکیب شود.

1- قاعدگی‌های دردناک


قاعدگی‌های دردناک یا دیسمنوره یک مشکل رایج برای بسیاری از خانم‌ها است. این افراد اغلب داروهای بدون نسخه مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای درمان درد استفاده می‌کنند. تقریبا 10-20 درصد از خانم‌هایی که از کرامپ‌ها (گرفتگی عضلات) رنج می‌برند و در طول دوره قاعدگیشان ناراحت هستند، با این روش تسکین نمی‌یابند. بسیاری از درمان‌های جایگزین یا مکمل و یک مطالعه در سال 2012 پیشنهاد دادند که رازیانه می‌تواند در این مورد مفید باشد. محققین حدس می‌زنند که رازیانه به حفظ رحم از انقباض - عامل ایجاد درد به گفته زنان مبتلا به دیسمنوره- کمک می‌کند.

2- کولیک

یکی از فواید قابل توجه رازیانه ویژگی‌های ضداسپاسم آن است. به همین دلیل، برخی افراد معتقدند که چای رازیانه ممکن است در کاهش علائم کولیک نوزادان نقش داشته باشد.

3- تنظیم قند خون

بسیاری از گیاه‌پزشکان و پزشکان طب مکمل چای رازیانه را به عنوان روشی برای تنظیم قند خون توصیه می‌کنند. یک مطالعه در بنگلادش بر روی موش که با عصاره الکلی دانه رازیانه درمان شد، نشان داد که این عصاره سطوح گلوکز خون را در نمونه موش به طور قابل مقایسه‌ای نسبت به داروهای ضد قند خون بالای استاندارد، کاهش داد.

4- تسکین درد

رازیانه برای تسکین درد نیز مفید درنظر گرفته می شود. در مطالعه‌ای به این نتیجه رسیدند که عصاره رازیانه علائم درد را در سطوحی که با آسپیرین رفع می شود، کاهش می دهد.

5- هیدراتاسیون

هیدراته نگه داشتن (حفظ مایعات بدن) در سطح کافی برای "سلامت کلی بدن" مهم است. بنابراین یکی از فواید مستقیم چای رازیانه این است که بدن افراد را هیدراته می‌کند و علاوه بر آن یک نوشیدنی خوشمزه‌ی بدون کافئین است.


- Danielle Dresden, D. (2017, 9 October). Five benefits of fennel tea. MEDICALNEWSTODAY. Retrieved from https://www.medicalnewstoday.com/articles/319651.php







هشتگ :



اشتراک گذاری :