سبک زندگی سالم > بایدها و نبایدها > راهکارهای غذایی برای پیشگیری از سرطان

راهکارهای غذایی برای پیشگیری از سرطان

راهکارهای غذایی برای پیشگیری از سرطان

راهکارهای غذایی برای پیشگیری از سرطان

داشتن رژیم غذایی متعادل، سالم و مقداری قلیایی باعث می شود که بدن به مکانی مناسب برای رشد سلول های سرطانی تبدیل نشود. تقویت سیستم ایمنیِ بدن از طریق خوردن مواد غذایی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. در ادامه با انواع مواد غذایی که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند آشنا می شوید.

چای سبز

پلی فنول های چای سبز به نام کاتچین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. پژوهش ها نشان می دهند که پلی فنول های چای سبز نه تنها بدن را از آسیب های ناشی از اشعه ی UV خورشید محافظت می کند بلکه عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند. این ترکیبات با از بین بردن رادیکال های آزاد، آسیب وارده به DNA را کاهش می دهند و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کنند.

انواع توت

انواع توت به خصوص تمشک سیاه حاوی مواد مغذی گیاهی و الاژیک اسید هستند که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. این مواد مغذی گیاهی ترشح آنزیم های خاصی در بدن را افزایش می دهند. این آنزیم ها با از بین بردن مواد سرطان زا در بدن، از رشد و ایجاد تومور های سرطانی جلوگیری می کنند. مصرف توت ها خطر ابتلا به سرطان های ریه، معده و دهان را کاهش می دهد.

اسیدهای چرب امگا3

مصرف مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. DHA (اسید دوکوزاهگزانوئیک) یک نوع اسید چرب امگا 3 است که باعث کاهش حجم سلول های سرطانی می شود. تحقیقات نشان می دهد که DHA تجمع گلبول های سفید خون، استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد. تمامی این مواد با رشد تومورهای سرطانی در ارتباط است.

سیر

براساس گزارشات موسسه ی ملی سرطان در آمریکا، سیر خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها به ویژه سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد. بهتر است که سیر به صورت خام مصرف شود. سیر با از بین بردن رادیکال های آزاد، التهاب در بدن را کاهش می دهد و از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

انگور

انگور غنی از آنتی اکسیدان است که رشد سلول های پیش سرطانی را کاهش می دهد و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند. رزوراترول انگور خطر ابتلا به سرطان های سینه، کبد و معده را کاهش می دهد. انگورهای بنفش در مقایسه با انگور سبز رزوراترول بیشتری دارند.

سبزیجات خانواده ی کلم

سبزیجات خانواده ی کلم مانند تربچه، کلم بروکلی، گل کلم، شلغم و کلم بروکسل حاوی سولفورافان هستند که این ترکیب خطر ابتلا به سرطان های سینه،پروستات، مغز و روده ی بزرگ را کاهش می دهد. آنتوسیانین در کلم بنفش نیز از رشد سلول های سرطانی روده جلوگیری می کند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که از گسترش و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. کورکومین خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. در کشور هند هر فرد روزانه بین 2 تا 2/5 گرم زردچوبه مصرف می کند. هند کمترین آمار ابتلا به سرطان های سینه، پروستات، روده ی بزرگ و ریه را دارا است.

 

 http://naturalon.com/ten-foods-to-protect-from-cancer/

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :