سلامت در رسانه ها > خواص پوست لیمو شما را شگفت زده میکند!

خواص پوست لیمو شما را شگفت زده میکند!

خواص پوست لیمو شما را شگفت زده میکند!

خواص پوست لیمو شما را شگفت زده میکند!

کسانی که به طور منظم از لیمو ترش در آشپزخانه‌شان استفاده می کنند، بهتر است پوست لیمو را دور نریزند. خواص پوست لیمو آنقدر ارزشمند است که می توان از آن برای شادابی و طراوت پوست صورت و مو استفاده کرد. پوست لیمو کاربردهای بسیاری در صنعت آرایشی و بهداشتی دارد و غیر از آن مصارف مختلفی در آشپزخانه دارد در ادامه با مرور خواص پوست لیمو همراه باشید.
لیمو شامل لایه های متعددی می باشد. یک لایه تقریبا بی رنگ وجود دارد که به خود میوه متصل است. یک لایه شامل رگه های سفید و جنسی اسفنجی است که بین لایه اصلی و لایه بیرونی قرار گرفته است و این قسمت بسیار تلخ و غیر قابل مصرف است. پیش از مرور خواص پوست لیمو باید بدانید که لایه بیرونی لیمو بیشتر مورد استفاده می باشد و خواص فراوانی دارد. به رنگ سبز روشن و یا زرد می باشد. این لایه از مهمترین منابع خواص پوست لیمو است و در بسیاری از دستورالعمل های آشپزی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر از سایر لایه های لیمو خواص دارد.
لیمو و البته پوست آن به عنوان یکی از مرکبات بسیار خوش عطر است که جهت سلامتی و شادابی پوست و مو بسیار مفید است.

لیمونن موجود در پوست لیمو چیست ؟
مواد مغذی که در لیمو وجود دارد حاوی مقادیر بسیار بالایی از پتاسیم، ویتامین ها به خصوص ویتامین C و مقدار بسیاری کلسیم می باشد. البته این خواص پوست لیمو با مصرف تقریبا نیمی از یک لیموی کامل به بدن می رسد. اما پوست این میوه به مراتب بسیاری بیشتر از خود آن مواد مغذی دارد. میزان بالایی فلاونوئیدها در پوست لیمو وجود دارد. در حدود ۲۰ ترکیب ضد سرطان در پوست لیمو مشاهده شده است.
خواص پوست لیمو در کاهش وزن، بهبود تراکم استخوان ها و جلوگیری از انواع سرطان دخیل است. لیمونن یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که همراه با ویتامین C یکی از اکسیرهای سلامتی و زیبایی پوست صورت به شمار می رود. علاوه بر آن لیمونن به دلیل تاثیرگذاری بر روی رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو، می تواند مانع چین و چروک و لکه های پوستی و همچنین علائم پیری شود.

کلسترول را کاهش دهید
میزان بالای فیبر موجود در پوست این میوه به شما کمک می کند تا هضم غذایتان بهتر شود و مواد مغذی موجود در غذا به خوبی جذب بدنتان شود. خواص پوست لیمو از بالا رفتن کلسترول خون جلوگیری می کند و در کاهش وزن تاثیرگذار است. اگر مشکلات مربوط به پوکی استخوان شما را رنج می دهد، مصرف پوست لیمو در این زمینه به شما، کمک خواهد کرد.
چرا که میزان بسیاری مواد معدنی در چربی پوست لیمو وجود دارد که می تواند در افزایش چگالی استخوان تاثیرگذار باشد و از پوکی استخوان در سنین مختلف پیشگیری کند.

پوست لیمو با سرطان می جنگد
مطالعات در زمینه خواص لیمو و پوست آن نشان می دهد که لیمونن و دیگر فلاونوئیدهای موجود در پوست این میوه از تشکیل و پیشروی تومورهای سرطانی به خصوص سرطان دهان، سرطان رحم و حنجره و معده پیشگیری های لازم را به عمل می آورد.

چگونه نگهداری کنیم ؟
چربی پوست این میوه زیاد است و شما می توانید به کمک یک عدد سیب زمینی این چربی را متعادل سازید. لیمو را شسته و به خوبی خشک کنید، به کمک پوست کن نوارهایی از پوست لیمو تهیه کنید. در ظرفی که هوا به خوبی در آن جریان دارد قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. در غیر این صورت همان نوارها را در فریزر گذاشته و هر زمان که می خواستید استفاده کنید.
در هر صورت مصرف پوست لیمو را هرگز فراموش نکنید، خواص پوست لیمو بسیار بیشتر از پرتقال یا لیمو شیرین و یا هر نوع مرکبات دیگر است.


http://netnevesht.com

هشتگ :



اشتراک گذاری :