سلامت در رسانه ها > بهترین انواع چای برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید

بهترین انواع چای برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید

بهترین انواع چای برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید

بهترین انواع چای برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید

افرادی که به بیماری روماتوئید آرتریت مبتلا هستند، درد و التهاب را به خوبی می شناسند. رژیم غذایی ویژه ای در زمینه روماتوئید آرتریت وجود ندارد، با وجود این نقش برخی از مواد غذایی در کاهش التهاب بدن برجسته است.

اگر به این بیماری مبتلا هستید، علاوه بر برخی انتخاب های غذایی، می توانید با گنجاندن انواع چای در رژیم غذایی روزانه تان، التهاب موجود در بدنتان را کمتر و به روند بهبود بیماری کمک کنید. نوشیدن چای به کاهش درد و کاهش سفتی مفاصل در مبتلایان به آرتریت کمک می کند و حتی مانع بدتر شدن علائم این بیماری می شود. البته شما باید برای ایجاد هر گونه تغییر غذایی، با پزشک تان نیز مشورت کنید.

 

چای زنجبیل: تحقیقات نشان می دهد مواد شیمیایی گیاهی یا فیتوکمیکال های موجود در این گیاه معطر منجر به کاهش دردهای ناشی از آرتریت می شود و خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. با پزشک خود درباره مصرف این نوع چای صحبت کنید؛ اگر داروهای رقیق کننده خون را در رژیم دارویی خود دارید. چون زنجبیل خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد.

 

چای سبز: خواص آنتی اکسیدانی چای سبز منجر به افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های خاص می شود. چای سبز حاوی ماده فعالی به نام اپیگالوکتشین گالات است و منجر به جلوگیری از تولید برخی از مواد شیمیایی با خاصیت التهابی در بدن می شود. البته مصرف چای سبز با متابولیسم اسید فولیک تداخل دارد و بیماران مبتلا به آرتریت و زنان باردار قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی باید با پزشک شان مشورت کنند.

 

چای رز هیپ: رز هیپ، میوه گیاه رز و یا همان گل سرخ است که در رنگ های قرمز و نارنجی یافت می شود. میوه گل رز یا رز هیپ تقریبا در تمامی گونه‌ های رز یا انواع نیمه پرگلبرگ رز بوجود می ‌آید. میوه گل رز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث است. مصرف روزانه عصاره رز هیپ خطر بیماری قلبی را در بیماران مبتلا به چاقی مفرط تا ۱۷درصد کاهش می دهد. رزهیپ، دارای خاصیت ضدالتهابی است. ضمن این که منجر به کاهش درد و سفتی مفاصل در مبتلایان به آرتریت می شود. رز هیپ علاوه بر ویتامین ث، حاوی ویتامین های گروه ب و ویتامین آ نیز هست.

 

چای سیاه: یک فنجان چای سیاه غنی از کوئرستین است؛ یک ماده فعال دارای اثرات ضد التهابی قدرتمند. تحقیقات نشان می دهد که کوئرستین نقش مهمی در از بین بردن التهاب همراه با آرتریت روماتوئید دارد و از آسیب مفاصل جلوگیری می کند. البته چای سیاه حاوی کافئین نیز هست که می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد بنابراین قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی با پزشک تان مشورت کنید.

 

چای پوست درخت بید: استفاده از پوست درخت بید برای کاهش درد قرن هاست که در چین و اروپا رواج دارد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما پوست بید دارای خواص ضد التهابی مانند آسپرین است و منجر به کاهش درد آرتروز نیز می شود. پوست درخت بید دارای ماده شیمیایی قدرتمندی به نام سالیسین و همچنین فلاونوئیدها است. البته افرادی که از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مسدودکننده های بتا، داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند و یا باردار هستند باید با پزشک شان در مورد مصرف این گیاه مشورت کنند.

 

چای گزنه: گزنه صدها سال است در اروپا برای درمان درد عضلات و مفاصل، ورم مفاصل و نقرس استفاده می شود. مواد شیمیایی موجود در گیاه گزنه خاصیت ضد التهابی دارد. گزنه سرشار از سیلیس برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان است.

 

http://behdashtnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :