سلامت در رسانه ها > این نوشیدنی گوارا گلبول‌های خونتان را افزایش می‌دهد

این نوشیدنی گوارا گلبول‌های خونتان را افزایش می‌دهد

این نوشیدنی گوارا گلبول‌های خونتان را افزایش می‌دهد

این نوشیدنی گوارا گلبول‌های خونتان را افزایش می‌دهد

شربت گل ساعتی (گل ساعتی+ گل گاو زبان+ سنبل‌الطیب+ بادرنجبویه+ عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، آهن، اسیدفولیک، سراتونین، فلاونوئیدها، هارمالین و ... است.

برای بررسی خواص شربت گل ساعتی و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت گل ساعتی

محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت گل ساعتی گفت: شربت گل ساعتی با افزایش مبادله کننده‌های عصبی از جمله سراتونین، نوراپینفرین و دوپامین در سیستم عصبی مرکزی، موجب نشاط‌آوری و کنترل استرس، اضطراب، افسردگی و هیستری می‌شود.

وی افزود: رفع تپش غیرطبیعی قلب، درد‌های اسکلتی و مفصلی ناشی از مشکلات عصبی، رفع سردرد‌های میگرنی، سرگیجه، رفع یبوست و هماروئید از دیگر خواص این شربت فوق‌العاده است.

شربت گل ساعتی دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است و موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت موجب کنترل قند، فشار و چربی خون بالا ناشی از فشار‌های عصبی می‌شود. وی اظهار کرد: از دیگر خواص این شربت می‌توان به تقویت بینایی، کنترل بیش‌فعالی کودکان، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر اشاره کرد.

این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E  و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل ساعتی تاثیری چشمگیر در درمان وسواس‌ فکری- عملی دارد و از سندروم پای بی‌قرار پیشگیری می‌کند.وی اظهار کرد: این شربت دارای ویتامین  B12، آهن و اسیدفولیک است و موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود

بهبود خلق وخو، کاهش درد‌های قاعدگی، رفع مشکلات یائسگی، بهبود کیفیت خواب، رفع بی‌خوابی و پریشان خوابی از دیگر خواص این نوشیدنی خوشمزه است.

منع مصرف شربت گل ساعتی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است؛ همچنین افرادی که از دارو‌های ضدافسردگی یا خواب آور استفاده می‌کنند باید از مصرف همزمان داروی شیمیایی با این شربت خودداری کنند و ۲  تا سه ساعت بین مصرف داروی شیمیایی و این نوشیدنی فاصله قرار دهند.

مقدار مصرف شربت گل ساعتی

عظمایی گفت: از این شربت می‌توان چهار لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

 

 

https://behdasht.news

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :