سلامت در رسانه ها > آنچه باید در مورد خواص وانیل و فواید آن بدانید

آنچه باید در مورد خواص وانیل و فواید آن بدانید

آنچه باید در مورد خواص وانیل و فواید آن بدانید

آنچه باید در مورد خواص وانیل و فواید آن بدانید

در طب سنتی درباره خواص وانیل بسیار صحبت شده است. یکی از فواید آن جلوگیری از افسردگی و یا کاهش اثرات آن مانند وسواس و ترس است. همچنین از آن برای تقویت میل جنسی نیز استفاده می شود. وانیل سرشار از آنتی اکسیدان است به همین دلیل دارای خاصیت ضد سرطانی بوده و با رادیکالهای آزاد بدن مبارزه می کند.

وانیل از گیاهی به همین نام تولید می شود ولی بیشتر نوع پودری آن رواج دارد. وانیل به عنوان ادویه ای مطبوع در مواد غذایی, دسر ها, مربا, شیرینی, کیک و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای طعم دار کردن بستنی, نوشیدنی ها, قهوه و ماست از وانیل استفاده می شود. در این مقاله با انواع خواص وانیل آشنا می شوید.

نرمی پوست

وانیل به درمان پیری پوست کمک کرده و باعث نرمی پوست نیز می شود. محققان دریافتند که در وانیل مولکولهایی وجود دارد که برای پوست مفید بوده و دارای خاصیت ترمیمی است. می توانید مقداری از آن را با روغن آفتابگردان مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید. استفاده از این خمیر باعث لطافت پوست می شود. وانیل باعث تسریع رشد سلولهای پوستی می شود و در حفظ بافت پوست, طراوت و جذب آب موثر است. وانیل درمان موثری برای جوش های صورت محسوب می شود. اثرات التهابی ناشی از آن را رفع کرده و باعث کاهش ماندگاری اثر جوش ها روی پوست می شود.

تقویت دستگاه گوارش

از دیگر خواص وانیل می توان به تقویت دستگاه گوارش اشاره کرد. وانیل به از بین رفتن حالت تهوع و استفراغ کمک می کند. برای رفع حالت تهوع کافیست که نصف قاشق چای خوری پودر وانیل را در آب حل کرده و میل کنید. همچنین درمان موثری برای زخم معده به شمار می رود. افرادی که قصد کاهش وزن دارند می توانند از وانیل در وعده های غذایی یا نوشیدنی هایشان استفاده کنند.

سلامت قلب با وانیل

از جمله خواص دارویی وانیل تقویت قلب و رگهای آن است. وانیل قادر است کلسترول بد خون را پایین آورده و از سکته قلبی جلوگیری کند. همچنین قادر است از لخته شدن خون, التهاب رگها و انسداد آنها جلوگیری کند.

دیگر خاصیت های ادویه وانیل

وانیل باعث بهبود علائم سرما خوردگی مانند سرفه, گلو درد, سر درد, سینوس و حساسیت فصلی می شود. برای گردش خون موثر است. افرادی که اختلالات عصبی, آلزایمر, اضطراب, استرس و افسردگی دارند می توانند از وانیل به عنوان داروی موثر بهره ببرند.خواص وانیل

همانطور که گفته شد وانیل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و بنابراین در افرادی که وانیل مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان سینه کمتر است. افرادی که قاعدگی نامنظم دارند نیز می توانند از وانیل برای تنظیم دوران قاعدگی استفاده کنند. همچنین وانیل باعث ترشح هورمون های استروژن و تستوسترون, هورمون های زنانه و مردانه می شود. همچنین خواص وانیل از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. و برای التیام زخم ها موثر است.

http://khasiat.org

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :