سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای بابونه، دمنوشی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای بابونه، دمنوشی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای بابونه، دمنوشی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای بابونه، دمنوشی قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی بدن

شما به راحتی با استفاده از گیاهان موجود در خانه می توانید بسیاری از بیماری ها را درمان کنید. یکی از این گیاهان بابونه است. سالهاست که از گیاه بابونه برای درمان تب، درد و حتی سرماخوردگی استفاده می شود. چای بابونه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است که برای درمان ناراحتی های معده و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

گل های خشک بابونه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. از بابونه برای درمان زخم، اگزما، کبودی و عفونت های باکتریایی دهان، لثه و دستگاه تنفسی استفاده می شود. بابونه حاوی 28 ترپنوئید و 36 فلاونوئید است. خواص مفید بابونه مانند کاهش استرس، افسردگی، درد، اسپاسم عضلات و ... به دلیل وجود ترکیبات فعال مانند کومارین ها (هرنیانین، یومبلیفرون)، فلاونوئیدها (آپی ژنین، پاتولتین، لوتئولین و کوئرستین) ترپنوئیدها و موسیلاژ است.

پژوهش ها نشان می دهند که خواص ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنیِ بابونه به دلیل وجود فلاونوئیدها در این گیاه است. فلاونوئیدهای چای بابونه ترشح پروستاگلاندین را مهار می کنند و فعالیت آنزیم COX-2 را کاهش می دهند. پژوهشی نشان می دهد که چای بابونه باعث افزایش هیپوریت و سطوح گلیسین در ادرار می شود. این اثرات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش درد می شود.

مصرف 3 تا 4 فنجان دمنوش بابونه در روز برای دریافت خواص مفید آن کافی است. عملکرد داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی متفاوت است. داروهای گیاهی به تدریج اثر می کنند اما بابونه "به ویژه در درمان بیماری های دستگاه گوارش و آرام کردن اعصاب" بسیار سریع عمل می کند. مصرف چای بابونه ساده ترین راه برای کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است. شما می توانید برای افزایش خواص مفید این دمنوش مقدار کمی آب لیموی تازه و عسل نیز به آن اضافه کنید. 

http://www.naturalhealth365.com/chamomile_tea.html/

هشتگ :



اشتراک گذاری :