سلامت در رسانه ها > معرفی 5 چای درمانی با طعم های جدید و خواص شگفت انگیز /ترجمه اختصاصی

معرفی 5 چای درمانی با طعم های جدید و خواص شگفت انگیز /ترجمه اختصاصی

معرفی 5 چای درمانی با طعم های جدید و خواص شگفت انگیز /ترجمه اختصاصی

معرفی 5 چای درمانی با طعم های جدید و خواص شگفت انگیز /ترجمه اختصاصی

در سراسر دنیا انواع مختلفی از چای وجود دارد. در این مطلب می خواهیم 5 چای عجیب که خواصی شگفت انگیز دارند به شما معرفی کنیم.

بسیاری از انواع چای در دنیا حاوی آنتی اکسیدان هستند که برای مبارزه با بیماری هایی مثل سرطان دیابت و کلسترول بالا مفید عمل می کنند. چای نوشیدنی محبوبی در دنیا به شمار می رود که طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم طرفدار چای و البته امتحان کردن طعم های جدید هستید با ما در این مطلب همراه باشید تا 5 نوشیدنی با خواص فوق العاده را به شما معرفی کنیم.

چای رویبوس: رویبوس یا بوته چای سرخ در دسته چای های گیاهی جای می گیرد. این گیاه که در قسمت جنوبی آفریقا رشد می کند، طعمی ماجراجویانه دارد و رنگ آن قرمز است و خواص زیادی نیز دارد. این چای برای افرادی که به کافئین حساسیت دارند و به نوشیدنی های گرم تمایل دارند و در عین حال نمیخواهند محرک باشد، توصیه می شود. این چای بدون کافئین است و منبع خوبی ازآنتی اکسیدان به شمار می رود. محققان WebMD  ادعا می‌کنند که مصرف کنندگان چای روبیوس با مصرف منظم این نوع چای، بدن خود را در مقابل بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کنند.

چای سوزنی نقره ای: این چای سفید چون در سال به طور محدود برداشت می شود، نادر است و به همین دلیل قیمت آن کمی گران است. چای سوزنی نقره ای از چین می آید و دارای طعم و رنگی ملایم است که طرفداران خاص خود را دارد. در مقایسه با انواع چای، چای سوزنی نقره ای کمتر فراوری می شود و بنابراین میزان بیشتری از آنتی اکسیدان ها را در خود نگه می دارد. با توجه به مطالعه‌ای که در سایت Liverstrong درج شده، چای سوزنی نقره‌ای به تنظیم قند خون کمک می کند و با این حال، اگر حساس به کافئین هستید، این چای مقدار زیادی کافئین نیز در خود دارد که به شما توصیه نمی شود.

چای سنچا: چای سنچا، ‌چای سبز ژاپنی است و برای ژاپنی ها، مثل چای ارل گری برای بریتانیایی هاست. صرف نظر از طعم و رنگ سبزی که این چای دارد، این چای به دلیل خواصش محبوب است. این چای در رده چای سبز قرار می گیرد و بنابراین کمتر فراوری می شود و میزان آنتی اکسیدان بیشتری را در خود حفظ می کند. مطالعات علمی بر روی چای سنچا نشان می دهد که مصرف آن برای جلوگیری از ابتلا به سرطان های مختلف، از جمله پروستات و کولون مفید است. چای سنچا همچنین حاوی کافئین است و گرچه میزان کافئین موجود در آن از چای سیاه یا قهوه کمتر است. به طوری که در هر فنجان چای سنچا حاوی حدود 30 میلی گرم کافئین است در حالی که در یک فنجان قهوه حدود 110 میلی گرم کافئین یافت می شود.

چای ماچا: ماچا چای خاصی است. این نوع چای به دلایل بسیاری از بقیه انواع چای متمایز می شود. یکی از این دلایل، نحوه آماده سازی چای ماچا است.  به این ترتیب که یک قاشق از پودر ماچا را با آب ولرم به کمک همزن مخصوص ماچا که از جنس بامبو است ترکیب می کنید. در واقع ماچا، پودر برگ گیاه چای است که تمام خواص چای را در خود حفظ کرده است. بنابراین چای ماچا حاوی آنتی اکسیدان زیادی است. محققان با مطالعاتی که بر روی چای ماچا انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که ماچا باعث کاهش کلسترول می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. ماچا همچنین حاوی کافئین است و طعمی شبیه اسفناج دارد.

چای زنجبیل: چای زنجبیل خواص زیادی دارد. از زنجبیل برای درمان طبیعی تهوع و آنفلوانزا استفاده می شود و همچنین می دانیم که این ماده غذایی مفید برای کنترل دیابت نوع دو است.

محققان دانشگاه سیدنی دریافته اند که عصاره زنجبیل بر میزان قند خون نیز تاثیر مثبتی می گذارد و آن را کنترل می کند. با همه این دلایل، چرا از زنجبیل به عنوان چای استفاده نکنیم؟ طعم تند و هیجان انگیز چای زنجبیل می تواند از آن یک چای شگفت انگیز بسازد.

https://behdasht.news/fa/news-details/119271/

هشتگ :



اشتراک گذاری :