سلامت در رسانه ها > سم‌زدایی از رگ‌ها با این نوشیدنی

سم‌زدایی از رگ‌ها با این نوشیدنی

سم‌زدایی از رگ‌ها با این نوشیدنی

سم‌زدایی از رگ‌ها با این نوشیدنی

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوشیدن سه فنجان قهوه در روز سبب پاک شدن شریان‌های خونی و جلوگیری از تَنگ و سفت شدن آن‌ها می‌شود. یکی از بیماری‌های شایع در افراد میان سال و سالمند، گرفتگی عروق خونی و تجمع کلسیم در رگ‌ها است که سبب نیاز به جراحی عروق کرونر قلب می‌شود.

با وجود پیشرفت‌های پزشکی، اما بسیاری از افراد در سال‌های پس از جراحی عروق کرونر به دلیل عارضه‌های جانبی ناشی از جراحی یا گرفتگی دوباره رگ‌های خونی جان خود را از دست می‌دهند.

کارشناسان مصرف بیش از سه فنجان قهوه در روز را برای سلامت بدن انسان مضر می‌دانند و توصیه می‌کنند افراد قهوه را تلخ یا با میزان بسیار کم شکر و بدون خامه یا سایر افزودنی‌ها مصرف کنند تا بیشترین فایده را از آن ببرند. محققان دلیل مفید بودن مصرف قهوه برای سلامت رگ‌های خونی را در آنتی اکسیدان موجود در این دانه خوراکی و نیز خاصیت کافئین می‌دانند.

پژوهشگران برای بررسی اثربخشی مصرف قهوه بر سلامت رگ‌های خونی بدن، به مطالعه برروی اطلاعات رژیم غذایی، میزان مصرف قهوه، اندازه‌گیری رسوبات داخل رگ‌های خونی (CAC) و آنزیم‌های کبدی بیش از ۴۴۰۰ داوطلب در طول چند سال پرداخته اند.

کارشناسان میزان مصرف استاندارد قهوه را در روز حدود ۴۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان می‌دانند که این میزان برای زنان باردار کمتر از ۲۰۰ میلی گرم باید باشد تا خطری متوجه جنین نشود.
مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های دارای کافئین در دوران بارداری می‌تواند سبب تولد نوزاد نارس و کم وزن، سقط جنین و خونریزی زیاد در زمان زایمان شود. از جمله دیگر مزایای مصرف قهوه می‌توان جلوگیری از ابتلا به سرطان روده و کبد را نام برد. اما ردپایی از مصرف بیش از اندازه آن در ابتلا به برخی سرطان‌ها ازجمله سرطان خون، لنفوم و ریه دیده شده است. افرادی که به شکل منظم قهوه مصرف می‌کنند ۲۷ درصد کمتر از دیگران به بیماری آلزایمر و ۳۶ درصد کمتر به بیماری پارکینسون مبتلا می‌شوند. برآورد‌ها نشان می‌دهند هر روز حدود ۲ و ۲۵ صدم میلیارد فنجان قهوه و ترکیب‌های آن، چون کاپوچینو درسراسر دنیا مصرف می‌شود. ریشه مصرف این نوشیدنی پرانرژی و خوش طعم به قرن ۱۱ میلادی و کشور آفریقایی اتیوپی باز می‌گردد که مردم درآنجا این نوشیدنی و دانه‌های قهوه را مصرف می‌کردند.

نتیجه‌های این پژوهش در مجله انجمن قلب آمریکا  (Journal of the American Heart Association)به چاپ رسیده است.

 

http://behdashtnews.ir

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :