سلامت در رسانه ها > خواص هویج و چای سبز برای مقابله با آلزایمر

خواص هویج و چای سبز برای مقابله با آلزایمر

خواص هویج و چای سبز برای مقابله با آلزایمر

خواص هویج و چای سبز برای مقابله با آلزایمر

آلزایمر یک بیماری ناخوشایند و ناراحت کننده است که اغلب تصور می شود به خاطر افزایش سن بروز می‌کند، اما می توان با راه حل هایی از بروز آن پیشگیری کرد.

ترکیبات محافظ موجود در هویج اسید فرولیک یا FA نام دارد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. این ترکیب علاوه بر هویج در برنج و گوجه فرنگی نیز دیده می‌شود. ترکیبات موجود در چای سبز که در مقابل بیماری آلزایمر نقش بازدارنده دارد، اپی‌گالوکاتچین گالت یا EGCG نام دارد که علاوه بر خواص مقابله با زوال عقل، می‌تواند در محافظت از دندان‌ها، و توسعه دارو‌های بهبوددهنده حملات قلبی و سرطان موثر باشد.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، تحقیقات قبلی تاثیر این دو ترکیب را بر کاهش علائم آلزایمر در موش‌های مهندسی شده نشان داد و محققان پژوهش‌های جدیدی را در مورد ترکیب این دو ماده انجام دادند. در این مطالعه ۳۲ موش که به صورت ژنتیکی به آلزایمر مبتلا شده بودند بررسی شدند و گروهی طی یک دوره سه ماه با ترکیب EGCG و FA تغذیه شدند، در گروه دیگر از FA یا EGCG به تنهایی استفاده شد و گروه آخر از دارونما استفاده کردند.

در این مدت گروه‌های کنترل تحت آزمون‌های شناختی قرار گرفتند. نتایج نشان داد گروهی که با ترکیب دو ماده تغذیه شدند، پیشرفت بهتری داشتند و علایم آلزایمر در آنان کاهش یافته بود.

محققان دلیل قطعی این امر را نمی‌دانند، ولی احتمال می‌دهند ترکیب این دو ماده طبیعی از انباشت پلاک بتا آمیلوئید که عامل اصلی آلزایمر است در مغز جلوگیری می‌کند.

محققان بر این باورند مواد طبیعی نقش مهمی در جلوگیری و کاهش روند آلزایمر دارند و در تلاشند با استفاده از این ترکیبات روش‌های درمانی موثری توسعه دهند. نتایج این مطالعه در نشریه Biological Chemistry منتشر شده است.

 

 

 

https://behdasht.news

هشتگ :



اشتراک گذاری :