سلامت در رسانه ها > برگ زیتون یا رزماری؟ کدامیک بر سر اساطیر یونانی بوده و چرا؟

برگ زیتون یا رزماری؟ کدامیک بر سر اساطیر یونانی بوده و چرا؟

برگ زیتون یا رزماری؟ کدامیک بر سر اساطیر یونانی بوده و چرا؟

برگ زیتون یا رزماری؟ کدامیک بر سر اساطیر یونانی بوده و چرا؟

در فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویانی بسیاری سعی می‌کنند با مصرف قهوه ساعات بیشتری را بیدار باشند و درس بخوانند. گذراندن ساعات طولانی در کتابخانه‌ها و درس خواندن‌های طولانی مدت در شب امتحان از عادات بیشتر محصلین است.

اما راه حل بهتر و مناسب تری وجود دارد که از استرس‌های امتحان هراسی نداشته باشید. داشتن یک حافظه قوی به شما کمک می‌کند هر آنچه را که مطالعه می‌کنید یا می‌آموزید به خوبی در حافظه شما حفظ شود.

به تازگی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گیاه رزماری می‌تواند برای حافظه انسان مفید باشد. این گیاه سبب تقویت حافظه شده و مغز انسان را قدرت می‌بخشد.

با توجه به تحقیقاتی که دانشمندان بر روی رزماری داشته اند نظریه ای صادر کرده اند. در یونان باستان رسم بر این بوده است که حلقه ای از یک گیاه سبز بر سر می‌نهادند. محققین اعلام کرده اند که ممکن است حلقه سبز بر سر دانشمندان و اساطیر یونانی به احتمال زیاد رزماری بوده نه برگ زیتون. چرا که این گیاه می‌توانسته تمرکز و تقویت حافظه را در این افراد بالا ببرد.

با این تفاسیر حلقه‌های سبزی که بر روی سر محصلین یونان باستان مشاهده می‌کنیم جنبه تزئینی و زیبایی نداشته است. بلکه به منظور تقویت حافظه از شاخه رزماری حلقه ای به مانند تاج درست کرده و برسر می‌گذاشتند.

مطالعاتی که در کشور انگلستان صورت گرفته است نشان دهنده خواص موثر این گیاه بر روی حافظه است. محققان طی یک آزمایش تعدادی دانش آموز را در یک اتاق مملو از عطر رزماری قرار دادند.

آنها بین هفت تا پنج درصد در تست حافظه موفق تر از سابق بودند. این نتیجه که به صورت عمومی‌بین دانش آموزان و دانشجویان اعلام شد سبب درخواست عصاره گیاه بین محصلین گشت.

با توجه به تحقیقات دانشمندان تقاضای سفارش رزماری به خصوص در بین محصلین در نزدیکی امتحانات بالا رفته است.

بیشتر دانشجویان و دانش آموزان به خصوص در فصل امتحانات خواستار عرضه این محصول به صورت اسانس شده اند.

رزماری با مغز چه می‌کند؟

رایحه این گیاه پرخاصیت فعالیت‌های الکتریکی مغز را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. مغز انسان نیز ترکیبات رزماری را همانند خواص دارویی جذب کرده و برروی حافظه تاثیر می‌گذارد. در دانشگاههای انگلستان یک شاخه رز ماری به قیمت یک یورو به فروش می‌ رسد که خریداران بسیاری پیدا کرده است.

اکنون می‌توان پی برد که عالمان یونان باستان بسیار قبل تر به خواص رزماری پی برده اند که این خود یکی از راههای مفید و تاثیر گذار تقویت حافظه بوده است که اکنون نیز در بین محصلین بسیار رواج پیدا کرده است.

http://netnevesht.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :