سلامت در رسانه ها > این دانه‌های خوش عطر شما را به وزن دلخواهتان نزدیک می‌کند + راهکار هضم سریع غذا

این دانه‌های خوش عطر شما را به وزن دلخواهتان نزدیک می‌کند + راهکار هضم سریع غذا

این دانه‌های خوش عطر شما را به وزن دلخواهتان نزدیک می‌کند + راهکار هضم سریع غذا

این دانه‌های خوش عطر شما را به وزن دلخواهتان نزدیک می‌کند + راهکار هضم سریع غذا

 یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: یکی از خواص جالب شربت گشنیز افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود چربی سوزی است.

گشنیز تازه گیاه معطری است که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌شود؛ از تخم گشنیز هم به صورت تفت داده و پودر به عنوان ادویه استفاده می‌کنند. جالب است بدانید خوردن تخم گشنیز معده را تقویت می‌کند و مصرف آن به همراه غذا هضم آن را راحت‌تر می‌کند. مصرف این گیاه معده و روده را ضد عفونی می‌کند.

تخم گشنیز ادرار آور است و بدن را پاکسازی می‌کند؛ می‌توانید برای نرم کردن سینه از جوشانده تخم گشنیز استفاده کنید؛ برای بر‌طرف کرن تب و سرماخوردگی مفید است. برای این منظور یک سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه تهیه کنید تا به سرعت شاهد اثر شگفت‌انگیز آن باشید.

تخم گشنیز شیرمادران شیرده را زیاد می‌کند و از جمله مواد نیرو دهنده قلب و نشاط آور است. جوشانده تخم گشنیز یا خوردن تخم گشنیز بو داده، اسهال و بیماری‌های عفونی روده مثل تب تیفوئید را بهبود می‌بخشد؛ حتی می‌توانید برای تسکین درد دندان تخم گشنیز بجوید.

محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت گشنیز یکی از شربت‌های جالب و سنتی در کشورمان است که خواص بسیاری دارد؛ یکی از خواص جالب شربت گشنیز افزایش سوخت وساز بدن و بهبود چربی سوزی است به همین دلیل مصرف آن باعث لاغری شکم و پهلو و تناسب اندام می‌شود.

وی افزود: استفاده از گشنیز به درمان درد‌های رماتیسمی و مفصلی کمک می‌کند، همچنین استفاده از این شربت موجب تقویت حافظه و پیشگیری از بروز آلزایمر، تصفیه خون، رفع بسیاری از سردرد‌ها، بهبود کیفیت خواب و حتی کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر آن در کمک به کودکان در حال رشد گفت: از خواص جالب شربت گشنیز می‌توان به تقویت و استحکام استخوان‌ها، تقویت دندان‌ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان اشاره کرد، این شربت به دلیل منیزیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشم گیری بر حفظ سلامت بدن دارد؛ شربت گشنیز باعث تقویت دستگاه گوارش، کاهش نفخ، بهبود هضم غذا و جذب بهتر آن می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف شربت گشنیز منجر به ایجاد آرامش در قلب و اعصاب، دفع سنگ کلیه و کنترل صفرا موجود در بدن می‌شود؛ این شربت خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: جالب است بدانید استفاده از این شربت باعث رفع مشکلات تنفسی، بهبود سرماخوردگی، آسم، سرفه و سینوزیت می‌شود؛ مصرف گشنیز باعث رفع درد‌های قاعدگی می‌شود همچنین این شربت می‌تواند به افرادی که قصد ترک سیگار یا قلیان را دارند هم کمک کند. توجه داشته باشید که مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است و می‌تواند باعث برای آن‌ها خطرساز باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۳ تا ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه این شربت به نیم لیتر عرق گشنیز، نیم لیتر عرق زنیان، نیم لیتر عرق زیره، نیم لیتر عرق رازیانه، ۸۰ گرم تخم گشنیز، و نیم کیلو عسل  احتیاج دارید.

وی تشریح کرد: برای تهیه این شربت ابتدا تمام عرقیجات شامل را با هم ترکیب کنید و تخم گشنیز نیم کوب کرده را به عرقیجات اضافه کنید؛ پس از گذشت ۴ تا ۵ ساعت، محلول به دست آمده را در حرارت ملایم به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید و هنگامی که حرارت به حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید، آن را صاف کنید و عسل را اضافه کنید.

https://behdasht.news/fa/news-details/124090/

هشتگ :



اشتراک گذاری :