سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > 8خاصیت مفید دمنوش بابونه

8خاصیت مفید دمنوش بابونه

8خاصیت مفید دمنوش بابونه

8خاصیت مفید دمنوش بابونه

درباره ی خواص دمنوش های گیاهی زیاد شنیده اید اما ارزش دارویی و خواص مفید این چای ها و دمنوش ها یکسان نیست. چای سبز یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین چای های گیاهی و سرشار از آنتی اکسیدان است. به جز این چای، دیگر دمنوش ها هم خواص مفید فراوانی دارند. بابونه یکی از این گیاهان است که از قدیم در طب سنتی کاربرد دارد و سرشار از فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفیدند. برای استفاده از خواص مفید دمنوش بابونه، مصرف این دمنوش را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود قرار دهید.

ضد التهاب

پژوهش های متعددی نشان می دهد که دمنوش بابونه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. مصرف این دمنوش همچنین تورم و التهاب ناشی از آلرژی را کاهش می دهد. پژوهشی در سال 2011 نشان داد که بابونه باعث التیام زخم در موش های آزمایشگاهی می شود.

کاهش درد میگرن

سردردهای میگرنی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. اگر چه هنوز درمان کاملی برای میگرن وجود ندارد اما مصرف این دمنوش به کاهش دردهای میگرنی کمک می کند. پژوهش ها نشان می دهند که فلاونوئید و کامازولن بابونه با مهار نشانگرهای زیستی التهابی باعث کاهش درد می شوند.

افزایش عملکرد سیستم ایمنی

قرن هاست که برای درمان سرماخوردگی و بیماری های ناشی از کاهش عملکرد سیستم ایمنی از گیاه بابونه استفاده می شود. پژوهش ها نشان می دهد که نوشیدن دمنوش بابونه باعث افزایش هیپوریت در ادرار می شود. هیپوریت محصول تجزیه ی ترکیبات فنولی گیاه است. فنول ها خاصیت ضد باکتری دارند و به افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

آرامش معده

دمنوش بابونه ضد اسپاسم است و با شل کردن عضلات معده به آرامش معده و دستگاه گوارش کمک می کند.

خواب آور

از دمنوش بابونه به طور سنتی برای درمان بی خوابی استفاده می شود. بابونه آرام بخش است و فلاونوئید آپی ژنینِ این گیاه به گیرنده های بنزودیازپین در مغز متصل می شود و عضلات ماهیچه ها را آرام می کند.

کاهش دردهای قاعدگی

مصرف دمنوش بابونه باعث افزایش سطح گلیسین در ادرار می شود. این اسید آمینه سبب کاهش اسپاسم های عضلانی و در نتیجه کاهش دردهای قاعدگی می شود.

ضد آلرژی

تحقیقات نشان می دهند که عصاره ی بابونه خواص ضد آلرژی دارد. بابونه از آزاد شدن هیستامین و ایجاد علائم آلرژی جلوگیری می کند. پژوهشی در سال 2011 نشان می دهد که این اثرِ بابونه وابسته به دوز است و با افزایش دوز اثر آن قوی تر می شود.

ضد اضطراب

دمنوش بابونه به کاهش اضطراب و حتی افسردگی کمک می کند. این دمنوش  حاوی دو ترکیب کلیدی لوتئولین و آپی ژنین است که باعث کاهش علائم اضطراب و استرس در بدن می شوند. نوشیدن روزانه 3 فنجان دمنوش بابونه برای ایجاد آرامش و کاهش اضطراب مفید است.

http://www.thealternativedaily.com/benefits-of-chamomile-tea/

هشتگ :



اشتراک گذاری :