سلامت در رسانه ها > 6 معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

6 معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

6 معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

6 معجزه‌ای که در لیموترش وجود دارد

اگر بدانید لیموترش چه خواص شگفت انگیزی بر سلامت و بهبود کیفیت زندگی ما دارد، هرگز فصل رسیدن و به بار نشستن آن را از دست نمی دهید و همیشه در یخچال خود چند عدد لیموترش خواهید داشت. بسیاری از ما از لیموترش به عنوان چاشنی غذاها و سالادها استفاده می کنیم و از خواص درمانی آن اطلاع زیادی نداریم. در این نوشتار به برخی خواص این میوه دوست داشتنی اشاره می کنیم.

التیام بخش مشکلات تنفسی:

آب لیموهنگام سرماخوردگی و گلو درد به دفع اخلاط جمع شده درمجرای تنفسی و کاهش آنها کمک می کند، زیرا سرشار از ویتامین سی است. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو وعسل از شدت گلودرد هنگام سرماخوردگی کم می کند.

نگهدارنده مواد غذایی:

لیمو مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در نگهداری غذاها به صورت تازه تر و به مدت طولانی تر کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیموعواملی را که باعث تغییر رنگ میوه ها می شود، کاهش می دهد و آنها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.د.

یک دهانشویه طبیعی:

بوی بد دهان به دلیل باکتری های موجود در آن است. اسید سیتریک موجود در لیمو یک از بین برنده قوی این باکتری‌هاست. مطمئن باشید که با قرقره کردن آب لیمو در دهان و کاملا گرداندن آن در فضای بین دندانها و زبان تان کلیه باکتری هایی را که برای دهان و دندانهایتان مضرند از بین خواهد رفت.

ضد تهوع:

آب لیمو و شکر می تواند به عنوان ضد تهوع مصرف شود، حتی بوی آن گاهی دل به هم خوردگی ناشی از حالت تهوع را بهبود می بخشد.

تسکین دهنده درد مفاصل و آرتریت:

آب لیمو را روی مفاصل دردناک بدنتان بمالید تا تسکین یابند . این کار اسید اوریک را که باعث شدت علایم آرتریت می شود از بین خواهد برد و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.

ضد یبوست:

اسید سیتریک موجود در لیمو به ترشح اسید معده کمک می کند و در نتیجه به هضم غذا و تسکین دردهای شکمی و پیشگیری از یبوست کمک می کند. کمی آب لیمو ترش پس از غذا خوردن میل کنید و اثر شگرف آن را ببینید.

مراقبت از پوست:

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، عسل و لیمو را با هم ترکیب کنید و روی پوست تان بمالید. ویتامین سی موجود در لیمو در ترکیب با خواص ضد عفونی کننده عسل به عنوان یک ماسک عالی در داشتن پوستی صاف و درخشان به شما کمک خواهد کرد.

هشدار به دیابتی ها:

با شمردن همه خواص این میوه پرخاصیت، فقط بدانید و آگاه باشید لیموترش قند دارد و مصرف زیاد آن قند خون را بالا می برد و بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن صرفه جویی کنند.

https://www.mashreghnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :