سلامت در رسانه ها > 6 ماده ضد عفونی کننده طبیعی

6 ماده ضد عفونی کننده طبیعی

6 ماده ضد عفونی کننده طبیعی

6 ماده ضد عفونی کننده طبیعی

در برخی از زخم های پوستی نیازی نیست سراغ بتادین بروید و یا اینکه برای تسکین گلودرد از داروهای شیمیایی استفاده کنید. با کمک گیاهان و مواد طبیعی می توانید تمام این مشکلات را برطرف کنید.

  1- آب لیموترش

لیمو ترش حاوی ترکیبات مغذی است و یک ماده ضدعفونی کننده ی خوب و طبیعی محسوب می شود. این میوه ترش از تکثیر میکروب هایی که برای انسان خطرساز هستند، جلوگیری می کند.

 به چه کار می آید؟

آب لیموترش ضدعفونی کننده و التیام بخش است و برای ضدعفونی کردن بریدگی های جزیی و خراش های روی پوست و در کل مشکلات جزیی پوستی موثر است. این میوه ترش و پرخاصیت در تسکین گلودرد نیز خوب عمل می کند.

  2- آویشن

روغن گیاهی آویشن حاوی دو ترکیب قوی به نام تیمول و کارواکرول است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی به آویشن می دهند.

 به چه کار می آید؟

آویشن به کمک برخی از ترکیبات معطر خود باعث دفع برخی از ویروس ها، باکتری ها، میکروب ها و قارچ ها می شود. قرقره کردن با آویشن برای تسکین گلودرد و یا رفع آفت دهان بسیار موثر است.

 3- سرکه سیب

سرکه سیب نیز خواص ضدعفونی کنندگی دارد و از رشد و تکثیر میکروب ها پیشگیری می کند.

 به چه کار می آید؟

می توانید از سرکه سیب برای رفع آکنه (به عنوان ضدعفونی کننده پوست و کاهش دهنده چربی پوست اضافی)، تسکین گلودرد، ضدعفونی کردن دهان، رفع سرماخوردگی، سرفه و سینوزیت استفاده کنید.

  4- روغن گیاهی درخت چای

روغن گیاهی درخت چای، یک ضدعفونی کننده طبیعی و موثر است. این گیاه ضدباکتری، ضدویروس، ضدعفونی کننده و افزایش دهنده قدرت سیستم ایمنی بدن است.

 به چه کار می آید؟

این گیاه برای درمان آفت، گلودرد، جوش های کوچک و ورم لثه موثر است.

   5- عسل

استفاده موضعی از عسل برای ترمیم زخم ها و خراش های پوستی فوق العاده است، به خاطر اینکه به بازسازی و احیای سلول ها کمک می کند. عسل باعث ضدعفونی شدن زخم ها نیز می شود.

 به چه کار می آید؟

برای جای سوختگی های جزیی و التیام جای خراش و زخم های جزیی مفید است.

6- روغن گیاهی اکالیپتوس

اکالیپتوس برای ضدعفونی کردن مجاری تنفسی و همچنین مجاری ادراری موثر است. ترکیب اصلی اسانس آن به طور مستقیم روی مجاری هوایی فوقانی، گلو و برونشیت ها تاثیر می گذارد.

 به چه کار می آید؟

اوکالیپتوس برای درمان برونشیت، زکام، سرفه، سرماخوردگی و سینوزیت موثر است.

http://www.beytoote.com 

هشتگ :



اشتراک گذاری :