سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > 10دلیل قانع کننده ای که چرا باید قهوه بخورید

10دلیل قانع کننده ای که چرا باید قهوه بخورید

10دلیل قانع کننده ای که چرا باید قهوه بخورید

10دلیل قانع کننده ای که چرا باید قهوه بخورید

نوشیدن قهوه برای سلامتی مفید است که ما در این مقاله  10 دلیل قانع کننده برای مصرف آن را بازگو می کنیم .

1-افزایش حافظه

 مطالعات نشان می دهد که مصرف دو فنجان نوشیدنی کافئین دار حافظه ی دراز مدت و کوتاه مدت را تقویت می کند. محققان دریافته اند، مصرف 2 تا 3 فنجان قهوه به بهبود حافظه ی کوتاه مدت کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

2-پیشگیری از افسردگی

 براساس گزارشArchives of Internal Medicine احتمال ابتلا به افسردگی درزنانی که روزانه2 تا 3فنجان قهوه می نوشند 15 درصد و زنانی که روزانه 4 فنجان قهوه می نوشند 20 درصد کمتر از افرادی است که قهوه نمی نوشند.

3-قهوه سوخت و ساز را سرعت می بخشد

 مصرف کافئین به خصوص هنگام صبح، سوخت و ساز را افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. اسید کلروژنیکِ قهوه هم جذب گلوکز را کاهش می دهد.

4-کاهش خطر ابتلا به دیابت

 اگر شما سابقه ی خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2 دارید، با نوشیدن قهوه خطر ابتلا به این بیماری را تا 50 درصد کاهش می دهید. این خاصیتِ قهوه به دلیل وجود پلی پپتید در آن است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

5-افزایش مقاومت بدن

 نوشیدن یک فنجان قهوه ی کافئین دار باعث افزایش انرژی در بدن می شود اما علاوه بر این باعث تقویت و افزایش مقاومت و استقامت بدن می شود و به خصوص عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد.

6-جلوگیری از ابتلا به بیماری پارکینسون

 نتایج یک پژوهش منتشر شده در نشریه ی the Journal of the American Medical Association نشان می دهد که مصرف 3 فنجان یا بیشتر قهوه در روز، تا 25 درصد از خطر ابتلا به بیماری پارکینسون می کاهد.

7-پیشگیری از ابتلا به نقرس

 قهوه خواص ضد التهابی دارد و نوشیدن آن، از میزان اسیداوریک می کاهد و در نتیجه از ابتلاء به نقرس به  خصوص در مردان میانسال پیشگیری می کند.

8-آنتی اکسیدان

 مطالعات دانشگاه هاروارد نشان می دهد قهوه حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها است. میزان آنتی اکسیدان ها در قهوه از آنتی اکسیدان های برخی از میوه ها و سبزیجات دیگر بیشتر است.

9-پیشگیری از سرطان سینه

مطالعات متعدد نشان می دهد، نوشیدن قهوه در زنان با سابقه ی خانوادگیِ ابتلا به سرطان سینه، از خطر ابتلا به این بیماری  می کاهد.

10-پیشگیری از سرطان پروستات

یافته های حاصل از یک مطالعه در دانشگاه هاروارد نشان می دهد نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می دهد.

http://www.activebeat.co/diet-nutrition/10-convincing-reasons-why-coffee-is-good-for-you/3/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :