سلامت در رسانه ها > ۲ ماسک شبانه برای داشتن پوستی زیبا

۲ ماسک شبانه برای داشتن پوستی زیبا

۲ ماسک شبانه برای داشتن پوستی زیبا

۲ ماسک شبانه برای داشتن پوستی زیبا

شب‌ها پوست ما سلول‌های خود را ترمیم و بازسازی می‌کند و با تولید و تنظیم کردن میزان چربی مورد نیاز خود، ناخالصی‌ها یا آلودگی‌های روی پوست را پاک‌سازی می‌کند. دقیقا همین مسئله است که اهمیت استفاده از کرم‌های شب را برای سلامت و زیبایی پوست موضوعی ضروری و حیاتی می‌کند. علاوه بر کرم‌ها استفاده از ماسک‌های شبانه هم نقش بسیار مهمی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند صبح روز بعد ظاهری کاملا متفاوت به پوست شما دهد. در ادامه مطلب امروز با دو نوع ماسک خانگی و طبیعی آشنا می‌شوید که مصرف هر یک از آن‌ها باعث می‌شود جلوه و زیبایی پوست‌تان چندین برابر شود.

ماسک شب ضد آکنه (آب سیب‌زمینی و چای سبز)

آب سیب‌زمینی به دلیل خاصیت ضد‌التهابی خود بسیار شناخته شده است. به غیر از این، این ماده طبیعی حاوی ویتامین‌ A، ویتامین B و ویتامین C هم هست. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان و کاتچین (ترکیب اسیدی) است که هر دو درمان‌گری عالی برای از بین‌بردن آکنه هستند و می‌توانند در کنار هم به عنوان ماسک شبانه پوست مورد استفاده قرار بگیرند.

- آب سیب‌زمینی خام ۱ قاشق غذا‌خوری

- چای سبز ۱ قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه:

یک عدد سیب‌زمینی را خوب بشویید و آب آن را بگیرید (برای تهیه این ماسک تنها به ۱ قاشق غذا‌خوری آب سیب‌زمینی نیاز دارید). سپس ۲ عدد چای سبز کیسه‌ای را در آب داغ قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه در آن بماند تا خیس بخورد و بعد هم خنک شود. به محض اینکه چای خنک شد، ۱ قاشق غذا‌خوری از چای را برداشته و با آب سیب‌زمینی مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه محلول را روی صورت خود بمالید تا تمام سطح صورت‌تان را بپوشاند و منافذ بسته شده را باز کند. صبح روز بعد با استفاده از پاک‌کننده همیشگی صورت‌ خود را پاک کرده و مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک شب (عسل و آووکادو)

با اینکه این ماسک کمی چسبنده است اما تاثیر عالی آن برای هیدراته کردن پوست بی‌نظیر خواهد بود. عسل رطوبت پوست راحفظ کرده و مانع از خشکی بیش از حد آن می‌شود. علاوه بر این، این ماده طبیعی و معجزه‌گر حاوی مقدار زیادی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری هم هست. آووکادو هم میوه‌ای بسیار عالی برای آب‌رسانی به پوست و برطرف کردن خشکی و رفع چین و چروک‌های ناشی از آن است.

- عسل ۱ قاشق چای‌خوری

- ویتامین E  ۳ کپسول

- آووکادو 1/4

طرز تهیه:

تمام مواد را در یک ظرف مناسب ریخته و کاملا با هم ترکیب کنید. سپس یک لایه رقیق از آن را روی صورت و گردن خود بمالید. صبح روز بعد ماسک را با آب بشویید و طبق روال معمول مرطوب‌کننده بزنید.

 

http://behdashtnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :