سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > کاربرد موضعی عسل در درمان رزاسه

کاربرد موضعی عسل در درمان رزاسه

کاربرد موضعی عسل در درمان رزاسه

کاربرد موضعی عسل در درمان رزاسه

به دلیل مشکلات مربوط به درمان‌های مرسوم مورد استفاده برای طیفی از اختلالات پوستی، دانشمندان پیرامون ترکیبات جدید دارای ارزش درمانی تحقیق کردند. تلاش‌ها در برگیرنده ارزیابی محصولات طبیعی مانند عسل بوده‌اند. برای مثال عسل مانوکا (Manuka honey) که به طور علمی ویژگی‌های ضدمیکروبی و بهبوددهندگی زخم آن تشخیص داده شده است و در حال حاضر به طور بالینی به عنوان درمانی موضعی برای عفونت‌های زخم استفاده می‌شود.
در سال 2015 مطالعه‌ای با هدف تشخیص اثر موضعی ترکیبِ حاوی 90 درصد عسل کانوکا سفیدِ (kanuka honey) دارای خاصیت دارویی و 10 درصد گلیسرین به عنوان درمان رزاسه انجام و نتایج آن در مجله BMJ Open منتشر شد. 138 فرد بزرگسال با سن 16 سال و بیشتر مبتلا به رزاسه در این مطالعه شرکت کردند. 69 فرد با ترکیب مذکور به مدت 8 هفته تحت درمان قرار گرفتند. 69 فرد دیگر با کرم دارویی (کنترل) درمان شدند. بر اساس نتایج 34/3 درصد از افراد در گروه تحت درمان با عسل و 17/4 درصد از افراد در گروه کنترل بهبودی را نشان دادند.

 

McLoone, P., Oluwadun, A., Warnock, M., & Fyfe, L. (2016). Honey: A Therapeutic Agent for Disorders of the Skin. Central Asian Journal of Global Health, 5(1):241. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/305890170_Honey_A_Therapeutic_Agent_for_Disorders_of_the_Skin



هشتگ :



اشتراک گذاری :