سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چرا باید پیش از خواب دمنوش نعناع فلفلی بنوشید

چرا باید پیش از خواب دمنوش نعناع فلفلی بنوشید

چرا باید پیش از خواب دمنوش نعناع فلفلی بنوشید

چرا باید پیش از خواب دمنوش نعناع فلفلی بنوشید

اگر شما مصرف کننده ی چای و دمنوش های گیاهی هستید، به دلایل زیر پیش از خواب یک فنجان دمنوش نعناع فلفلی بنوشید.

نعناع فلفلی خواص سلامتی بسیاری دارد و برای داشتن خوابی راحت و آرام در شب به شما کمک می کند. پژوهشی در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که اگر به بیماری رفلاکس اسید معده و فتق هیاتال مبتلا هستید، باید از نوشیدن این دمنوش صرف نظر کنید.

فاقد کافئین است

اگر عاشق مزه ی چای نعناع فلفلی و نوشیدن آن پیش از خواب هستید، خوش شانسید. برخلاف چای های دیگر، دمنوش نعناع فلفلی فاقد کافئین است و شما را بیدار نگه نمی دارد. به گزارش انجمن بارداری آمریکا، یک فنجان چای، حاوی 40 تا 50 میلی گرم کافئین است اما دمنوش های گیاهی فاقد کافئین هستند.

نفخ و گازِ معده و روده را کاهش می دهد

اگر با نفخ معده و روده مشکل دارید، نوشیدن چای نعناع فلفلی به کاهش و تسکین این علائم کمک می کند. به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، دمنوش نعناع با کاهش انقباظ عضلات شکم، هضم را آسان کرده و به کاهش گاز در معده و روده کمک می کند. نعناع فلفلی درد معده را کاهش می دهد و به درمان سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS) کمک می کند.

سوء هاضمه و سوزش معده را کاهش می دهد

اگر سوء هاضمه و سوزش معده در شب بیدار نگه تان می دارد، پیش از خواب یک فنجان دمنوش نعناع فلفلی بنوشید. به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، نعناع فلفلی عضلات روده و معده را آرام کرده، جریان صفرا در معده را تنظیم می کند و اجازه می دهد غذا با سرعت بیشتری از طریق معده منتقل شود.

تهوع صبحگاهی را کاهش می دهد

بنا به گزارش انجمن بارداری آمریکا، اگر باردار هستید و از تهوع صبحگاهی رنج می برید، دمنوش نعناع فلفلی بنوشید. نوشیدن نعناع فلفلی شب ها پیش از خواب، به شما برای داشتن خوابی آرام کمک می کند. در حالی که درباره ی بی خطر بودن برخی از انواع چای های گیاهی برای زنان باردار شک و شبهه وجود دارد، نوشیدن دمنوش نعناع فلفلی برای این زنان بی خطر و مفید است. 

http://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/healthy-eating/why-you-should-be-drinking-peppermint-herb-tea-before-bed.html

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :