سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز از چشم ها در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

چای سبز از چشم ها در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

چای سبز از چشم ها در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

چای سبز از چشم ها در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

پژوهشی در هنگ کنگ نشان می دهد که کاتچین چای سبز(یک نوع آنتی اکسیدان) خطر ابتلا به بیماری های چشمی مثل گلوکوم را کاهش می دهد. یافته های این پژوهش در نشریه ی  Agricultural and Food Chemistry منتشر شده است. چای سبز حاوی کاتچین است که به خانواده ی آنتی اکسیدان ها تعلق دارد. آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین های C و E، لوتئین و زیگزانتین خواص ضدبیماری زایی دارند.

این پژوهش برای نخستین بار نشان داد که کاتچین چای سبز از معده و دستگاه گوارش به بافت چشم منتقل می شود. در این پژوهش موش های آزمایشگاهی با چای سبز تغذیه شدند. پس از آن قرنیه، شبکیه، مشیمیه، صلبیه، زجاجیه و زلالیه ی چشم موش ها بررسی شد. نتایج نشان داد که کاتچین در بخش های مختلف عضله ی چشم موش ها وجود دارد مثلاً بالاترین سطح گالوکاتچین در شبکیه و اپی گالوکاتچین در زلالیه جذب می‌شود. محققان دریافتند که مدت زمان لازم برای تجمع حداکثر غلظت کاتچین پس از مصرف چای سبز، از نیم  تا 12 ساعت متفاوت است و تأثیر این ترکیبات در کاهش استرس اکسیداتیو در چشم ها تا 20 ساعت پس از مصرف این چای به طول می انجامد.

محققان معتقدند، نتایج این مطالعه نشان می دهد که چای سبز از چشم ها در برابر استرس اکسیداتیو و در نتیجه ایجاد بیماری های چشمی محافظت می کند، با این حال برای بررسی آثار مشابه در انسان، به مطالعه ی بیشتری نیاز است. 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/179965.php?sr

هشتگ :



اشتراک گذاری :