سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > پلی فنول های چای سبز- گنجی که شفا می دهد و درمان می کند

پلی فنول های چای سبز- گنجی که شفا می دهد و درمان می کند

پلی فنول های چای سبز- گنجی که شفا می دهد و درمان می کند

پلی فنول های چای سبز- گنجی که شفا می دهد و درمان می کند

پلی فنول ها ترکیباتی شیمیایی هستند که از واحدهای فنلی متعدد تشکیل شده اند. پلی فنول ها به طور طبیعی در غذاهایی که روزانه می خوریم وجود دارند. برخی از بهترین منابع پلی فنولی، زیتون، کرفس، شکلات، فندق، چای سبز، سیب، آلو، پیاز قرمز و اسفناج هستند. برخی از انواع پلی فنول ها در مواد غذایی شامل، تانن ها، فلاون ها، ایزوفلاون ها، کاتچین ها، لیگان ها و آنتوسیانیدین ها هستند.

پژوهش ها نشان می دهند که پلی فنول ها برای سلامت بدن حیاتی هستند. در 20 سال اخیر مطالعاتی درباره ی اثر پلی فنول ها بر  بدن انجام شده است. شواهد نشان می دهد که این ترکیبات از ایجاد بیماری های مختلفی مثل بیماری های قلبی ـ عروقی، پوکی استخوان و سرطان جلوگیری می کند. پلی فنول ها خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند. به این معنی که می توانند از سلول های بدن در برابر اکسیداسیون و مرگ سلولی محافظت کنند.

اثربخشی این پلی فنول ها بسته به مقدار مصرف، نگهداری و جذب آن ها در بدن و نیز جذب آنها  از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

چای، بعد از آب، پر مصرف ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. تمام انواع چای ها، مثل سبز، سیاه و اولانگ مقادیر بالایی از پلی فنول ها دارند. بین این چای ها، چای سبز بالاترین غلظت این پلی فنول های قدرتمند را دارا است. پژوهشی در دانشگاه مریلند نشان می دهد که اثر آنتی اکسیدانی پلی فنول ها در چای سبز، بهتر از ویتامین C است. پلی فنول های چای سبز شامل کاتچین، تئافلاوین، تانن و فلاونوئیدها هستند. کاتچین نوعی پلی فنول در چای سبز است که این چای حاوی 6 نوع کاتچین متفاوت است. این کاتچین ها شامل، EGCG,EGC,ECG,EC,CC و C هستند. در بین این 6 کاتچین، EGCG فراوانترین نوع است و بیشترین مطالعات هم روی EGCG انجام شده است. همچنین EGCG فعال ترین ترکیب در طبیعت با خواص درمانی فراوان است.

1-بیماری های قلبی ـ عروقی

پژوهش ها نشان می دهند که پلی فنول های چای سبز از ایجاد بیماری های قلبی ـ عروقی مثل تصلب شرایین و بیماری های عروق کرنر پیشگیری می کنند. محققان بر این باورند که چای سبز با کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

2-سرطان

پژوهشی نشان می دهد که عصاره ی چای سبز به خصوص EGCG خواص ضد سرطانی دارد. براساس پژوهشی که  محققان ژاپنی صورت داده اند، در کشورهایی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند، نرخ ابتلا به سرطان کمتر است.

3-کاهش وزن

پژوهش ها نشان می دهد که EGCG سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به سوزاندن چربی کمک می کند بنابراین چای سبز به کاهش و مدیریت وزن در افراد چاق کمک می کند.

افزون بر آن، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به بیماری هایی مثل آرتریت، پارکینسون، آلزایمر و دیابت را کاهش می دهد. 

http://www.green-tea-guide.com/polyphenols.html

هشتگ :



اشتراک گذاری :