سلامت در رسانه ها > پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می کنند

پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می کنند

پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می کنند

پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می کنند

یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی پزشکان «داروهای گیاهی» تجویز می‌کنند. داروهای گیاهی نقش‌های درمانی زیادی را در بدن به‌عهده دارند اما نباید بی‌هدف و بدون اندازه و میزان آنها را به کار برد.محمد دریایی درباره گیاهان دارویی و عملکرد کبد در بدن اظهار داشت: قرن‌هاست که فواید دارویی گیاهان شناخته شده‌اند.

به‌گفته وی یادداشت‌های به‌دست آمده از فعالیت‌های پزشکی ایرانیان، مصریان، بومیان آمریکا و رومی‌ها نشان می‌دهد که آنها تقریباً برای درمان هر بیماری شناخته شده‌ای، از «گیاهان دارویی» استفاده می‌کردند.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی ادامه داد: بسیاری از «گیاهان دارویی» حاوی عناصر نیرومندی هستند که اگر به‌طور صحیح از آنها استفاده شود، به سلامتی انسان کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی، پزشکان «داروهای گیاهی» تجویز می‌کنند. داروهای گیاهی، نقش‌های درمانی زیادی را در بدن به‌عهده دارند اما نباید بی‌هدف و بدون اندازه و میزان, آنها را به کار برد. دریایی عنوان کرد: کبد یکی از اعضای حساس و بزرگترین پالایشگاه بدن است و از معجزات شگفت‌انگیز عالم خلقت است. بیش از 70هزار واکنش شیمیایی و 500 محصول آنزیمی و هورمونی در کبد تجزیه و ترکیب می‌شود، بنابراین کبد یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اعضای بدن است به‌گونه‌ای که برخی از صاحب ‌نظران آن را کارخانه‌ شیمیایی بدن می‌نامند.

سلامت و زندگی انسان به کبد بستگی دارد

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: در حقیقت کارهای کبد چه در حال تندرستی و چه در حال بیماری، بسیار مهم است؛ سلامت و زندگی انسان به وجود این عضو ارزشمند بستگی کامل دارد. کبد بزرگ‌ترین سد دفاعی است که بین دستگاه‌های مختلف بدن و مواد دارای زیان گوناگون یعنی عوامل تخریبی دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

https://www.tasnimnews.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :