سلامت در رسانه ها > موثرترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارش

موثرترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارش

موثرترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارش

موثرترین سلاح‌های گیاهی برای مبارزه با یکی از شایع‌ترین اختلالات گوارش

اسهال وضعیتی است که در آن فرد حداقل سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد؛ این حالت می‌تواند چند روز به طول بکشد. به گزارش بهداشت نیوز، اسهال وضعیتی است که در آن فرد حداقل سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد؛ این حالت می‌تواند چند روز به طول بکشد و موجب کم آبی بدن شود؛ در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در درمان اسهال دارند.

طرز مصرف بومادران

 مقدار ۲ تا چهار گرم از سرشاخه‌های گل‌دار بومادران را با یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف کرده و میل کنید؛ می‌توان روزانه سه بار (صبح، ظهر و شب) از این دمنوش مصرف کرد؛ این جوشانده بسیار تلخ است بنابراین باید با کمی نبات یا عسل آن را شیرین کنید. بهتر است در زمان حاملگی و شیردهی از گیاه بومادران استفاده نشود.

نمک

نمک حاوی سدیم است که برای جلوگیری از کم‌آبی ناشی از اسهال و استفراغ استفاده می‌شود، همچنین نمک به حفظ سطح pH دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند برای این منظور باید یک قاشق چای‌خوری نمک را به یک لیتر آب بیفزایید، سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید و در طول روز این محلول را بنوشید.

طرز مصرف دارچین

 یک لیوان آب‌جوش را به ۲ تا چهار گرم از پودر دارچین اضافه و ۲۰ دقیقه صبر کنید؛ بهتر است درب ظرف بسته باشد سپس این محلول را صاف و میل کنید. دَم‌کرده دارچین برای درمان اسهال، ضعف کلیه و سرماخوردگی مفید است؛ بهتر است در زمان شیردهی از دمکرده دارچین استفاده نشود.

 موارد منع مصرف دمنوش دارچین

در صورت ابتلا به زخم‌های گوارشی و تب‌های با علت نامعلوم نباید دمنوش دارچین استفاده شود همچنین مصرف آن در دوران بارداری نیز ممنوع است.

زنجبیل

یک قاشق چای‌خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ سپس مقداری عسل به آن بیفزایید و این دَم‌کرده را روزانه ۲ تا سه بار میل کنید؛ افراد دچار فشار خون بالا باید از مصرف زنجبیل خودداری کنند.

آنقوزه (آنغوزه)

یک دوم قاشق چای‌خوری پودر آنغوزه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید؛ روزانه ۲ بار و به مدت چند روز از این محلول میل کنید.

ریحان

 ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و پس از دَم کشیدن آن را بنوشید.

دم‌کرده زیره، دارچین و زنجبیل

برای تهیه دَم‌کرده زیره، دارچین و زنجبیل، یک قاشق چای‌خوری پودر زیره را با همان میزان دارچین و زنجبیل خشک شده مخلوط، این ترکیب را در یک فنجان آب گرم حل و روزانه سه بار میل کنید.

http://behdashtnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :