سلامت در رسانه ها > مقایسه سیب با قهوه؛ کدامیک به بدن شما انرژی بیشتری می بخشد؟

مقایسه سیب با قهوه؛ کدامیک به بدن شما انرژی بیشتری می بخشد؟

مقایسه سیب با قهوه؛ کدامیک به بدن شما انرژی بیشتری می بخشد؟

مقایسه سیب با قهوه؛ کدامیک به بدن شما انرژی بیشتری می بخشد؟

اگر صبح هنگام بیدار شدن از خواب حالت گیجی و خواب آلودگی دارید، نوشیدن یک فنجان قهوه داغ بهتر است یا خوردن یک سیب؟ البته جواب این سوال بستگی به نوع انتخاب شما دارد. شاید همه افراد توانایی مقایسه سیب با پرتغال را داشته باشند زیرا هر دو میوه است. اما مقایسه ی قهوه با سیب به مراتب سخت تر به نظر می رسد زیرا هر دو به دلایل مختلف به بدن انرژی می بخشند. اگر تصمیم به بالابردن توان جسمی و ذهنی خود دارید؛ هر دو را امتحان کنید.

قهوه؛ محرک مغز و سیستم عصبی

 اگر با نوشیدن یک فنجان قهوه سرحال می شوید جای تعجبی ندارد زیرا حاوی کافئین است. یک فنجان قهوه تقریبا ۹۵ میلی گرم کافئین دارد که نوشیدن آن محرکی برای مغز و سیستم عصبی بوده و به این دلیل شما احساس انرژی بسیار خواهید داشت. اما این نکته را فراموش نکنید که قهوه به بدن شما انرژی نمی دهد زیرا یک فنجان قهوه تنها حاوی ۲ کالری و فاقد هر گونه شکر و کربوهیدرات های دیگر است. درصورتیکه به فنجان قهوه خود شکر، شیر یا خامه اضافه کنید به شما مقدار کمی انرژی خواهد داد اما یک سیب انرژی بیشتری را برای بدن شما فراهم می کند. همچنین یک قاشق غذاخوری خامه قهوه ی طعم دار حاوی ۲۰ کالری و ۳ گرم کربوهیدرات است.

سیب؛ تامین کننده ی انرژی بدن

سیب مانند قهوه محرک نبوده اما انرژی بیشتری برای سوخت بدن تامین می کند. همچنین به تنظیم قند خون نیز کمک خواهد کرد. خوردن یک سیب به بدن انرژی بیشتری برای تحرک و فعالیت می بخشد زیرا علاوه بر کالری و کربوهیدرات حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. یک سیب متوسط ۲۵ گرم کربوهیدرات و ۹۵ کالری انرژی دارد. همچنین حاوی تقریبا ۴ گرم فیبر بوده که به بدن احساس سیری و انرژی طولانی تری می دهد.

https://behdasht.news/fa/news-details/126234/

هشتگ :



اشتراک گذاری :