سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > معجزه ی دمنوش مرزنجوش

معجزه ی دمنوش مرزنجوش

معجزه ی دمنوش مرزنجوش

معجزه ی دمنوش مرزنجوش

مرزنجوش بومی عربستان و مصر است و در حال حاضر به طور گسترده در منطقه ی مدیترانه کشت می شود. این گیاه در دوران باستان به عنوان عطر استفاده می شد.

دمنوش مرزنجوش فرآیند هضم را بهبود می بخشد و درد معده را درمان می کند. برای تهیه ی دمنوش مرزنجوش، یک قاشق غذاخوری گیاه خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه دم بکشد، سپس نوش جان کنید.

از این دمنوش برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا نیز استفاده می شود. دمنوش مرزنجوش حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید است. برخی فواید مفید دمنوش مرزنجوش به شرح زیر است.

هضم

مصرف روزانه، یک فنجان چای مرزنجوش عملکرد هضم را بهبود می بخشد. مواد مغذی مرزنجوش آنزیم های گوارش و هضم را افزایش می دهد و هضم را آسان می کند. مرزنجوش همچنین از ایجاد یبوست و اسهال پیشگیری می کند.

ضد التهاب

مصرف این دمنوش خطر ابتلا به بیماری های ناشی از التهاب در بدن را کاهش می دهد. دمنوش مرزنجوش همچنین سردردهای سینوسی، اسپاسم عضلات و دندان درد را کاهش می دهد.

سرماخوردگی و بیماری های ویروسی

دمنوش مرزنجوش علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی را کاهش می دهد همچنین جریان خون را تنظیم می کند.

سیستم عصبی

دمنوش مرزنجوش آرام بخش است و استرس، اضطراب و بی خوابی را کاهش می دهد.

سلامت و بهداشت زنان

نوشیدن روزانه دمنوش مرزنجوش قاعدگی را تنظیم و سرگیجه و سردردهای میگرنی را درمان می کند. مرزنجوش علائم یائسگی و نوسانات خلقی و اختلالات مرتبط با یائسگی و دوران قاعدگی را کاهش می دهد.

https://www.healthbenefitstimes.com/marjoram-tea/

هشتگ :



اشتراک گذاری :