سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > فواید چای سبز برای کودکان

فواید چای سبز برای کودکان

فواید چای سبز برای کودکان

فواید چای سبز برای کودکان

اگر به منظور برخورداری از فواید سلامتی چای سبز، این نوشیدنی سالم را می نوشید حتماً تا به حال فکر کرده اید که آیا فرزند من هم می تواند چای سبز مصرف کند. چای سبز غنی از ماده ی مغذی کاتچین است. براساس مطالعات کالج بهداشت دانشگاه هاروارد، کاتچین از بدن در برابر بیماری های مهمی مثل بیماری های قلبی عروقی و سرطان محافظت می کند. کاتچین با بیماری آنفولانزای فرزند شما مبارزه می کند و قلب را سالم نگه می دارد. در صورتی که می خواهید چای سبز را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید، پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بهداشت دهان و دندان

کودکان در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی های دندان هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله ی دارویی دانشگاه جندی شاپور نشان می دهد نوشیدن چای سبز، خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بوی بد دهان در کودکان را کاهش می دهد. کاتچین ِ چای سبز به خصوص ترکیب اپی گالوکاتچین گالاتِ آن، در برابر باکتری های دهانی از دهان و دندان کودک محافظت می کند. این خبر امیدوارکننده ای درباره ی چای سبز است که مصرف این نوشیدنی سالم در کودکان، خطر ابتلا به بیماری های دهان و دندان را کاهش می دهد اما برای اثبات صد درصدی نتایج این پژوهش، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

مبارزه با آنفولانزا

ترکیب کاتچین چای سبز، خواص ضد ویروسی دارد که از کودک در برابر بیماری آنفولانزا محافظت می کند. در پژوهشی منتشر شده در مجله ی The Journal of Nutrition ، رابطه ی مصرف چای سبز و ابتلا به عفونت آنفولانزا در گروهی از کودکان مقطع ابتدایی در ژاپن نشان داده شد.  نتایج این پژوهش نشان داد کودکانی که در روز بین یک تا پنج فنجان چای سبز می نوشند کمتر به بیماری آنفولانزا مبتلا می شوند. نوشیدن چای سبز بیشتر از 5 فنجان در روز هم اثر حفاظتی بیشتری ندارد.

سلامت قلب

براساس یافته های انجمن قلب آمریکا، تشکیل پلاک در شریان ها از دوران کودکی آغاز می شود. برداشتن گام هایی به منظور بهبود و حفظ سلامت قلب در کودکان از پیشرفت یا ایجاد بیماری های قلبی در سنین بزرگسالی پیشگیری می کند. اضافه کردن چای سبز به رژیم غذایی کودکان، به بهبود سلامت قلب کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی را کاهش می دهد. نتایج پژوهش منتشر شده ای در نشریه ی چاقی نشان می دهد که نوشیدن چای سبز در کودکان چاقِ ژاپنی به کاهش کلسترول و فشارخون در این کودکان کمک می کند.

موارد ایمنی

یک فنجان چای سبز حاوی 100 میلی گرم کافئین است. به دلیل داشتن کافئین ممکن است درباره ی مصرف چای سبز توسط کودکتان نگران باشید. با این حال کافئین در تعدادی از غذاهایی که کودکان مصرف می کنند مثل شکلات هم وجود دارد. نوشیدن چای سبز در مقادیر کم مثلاً یک فنجان در روز برای کودک بی خطر است. 

http://www.livestrong.com/article/309235-about-the-benefits-of-green-tea-for-children/

هشتگ :



اشتراک گذاری :