سلامت در رسانه ها > در مواقع افت فشار خون چه بخوریم؟

در مواقع افت فشار خون چه بخوریم؟

در مواقع افت فشار خون چه بخوریم؟

در مواقع افت فشار خون چه بخوریم؟

هنگامی که فشار خون خیلی پایین بیاید، در این صورت اعضای اصلی داخل بدن از قیبل مغز، کلیه ها و قلب نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند و ممکن است به طور موقت و یا دائم از کار بیفتند.  فشار خون طبیعی 120 روی 80 میلیمتر جیوه است.

درمان های خانگی فشار خون پایین

آب زیادی بنوشید.

گیاهانی مانند: زردچوبه، دارچین، زنجبیل و فلفل کمک به افزایش فشار خون می کند و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشند.

نوشیدنی های الکلی را مصرف نکنید، زیرا الکل، موجب از دست دادن آب بدن می شود.

از جوراب های واریس که رگ های پا را به هم می فشارد و تجمع خون در عروق پا را کم می کند، استفاده کنید.رژیم غذایی مناسب و سالمی داشته باشید. تمام مواد مغذی که برای سلامتی مهم است را مصرف کنید، از جمله: نان و غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، مرغ و ماهی.

به آرامی موقعیت خود را تغییر دهید، مثلا به آرامی بلند شوید.قبل از بیرون آمدن از رختخواب، برای چند دقیقه نفس عمیق بکشید و سپس به آرامی بنشینید و بعد بایستید.در هنگام خوابیدن، سر خود را کمی بالاتر قرار دهید، با این کار اثر جاذبه زمین را کمتر می کنید.

اگر شما در حالت ایستاده دچار افت فشار خون شدید، ران های خود را مانند قیچی قرار داده و به هم فشار آورید و یا می توانید یک پای خود را بر روی یک پله و یا صندلی قرار دهید.

 وعده های غذایی کوچک و کم کربوهیدرات مصرف کنید.

اگر بعد از غذا خوردن، فشار خونتان پایین می آید؛ پزشک ممکن است توصیه به نوشیدن قهوه و یا چای همراه با غذا کند تا فشار خون به طور موقت بالا رود.

مصرف یک لیوان آب و آبلیمو با مقدار کمی نمک و یا شکر نیز مفید است.

ورزش یوگا نیز مفید است. یوگا ذهن را آرام می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و سیستم عصبی خودکار را متعادل می کند.

http://article.tebyan.net

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :