سلامت در رسانه ها > درمان سرماخوردگی به روش طب اسلامی

درمان سرماخوردگی به روش طب اسلامی

درمان سرماخوردگی به روش طب اسلامی

درمان سرماخوردگی به روش طب اسلامی

به راحتی می‌توان سرماخوردگی را با توجه به نوع و شدت سرماخوردگی با روش‌های طب اسلامی و گیاهان دارویی درمان کرد.متخصص طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: به راحتی می‌توان سرماخوردگی را با توجه به نوع و شدت سرماخوردگی با روش‌های طب اسلامی و گیاهان دارویی درمان کرد.

محمد امین افرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا، متابولیسم بدن کاهش و سرماخوردگی شیوع پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: سرماخوردگی و آنفلوآنزاها جزء بیماری‌های سردمزاج هستند که برای درمان آن باید از داروها و ترکیبات غذایی گرم مانند عسل، خرما، شیره انگور و گوشت شتر و بلدرچین استفاده شود.

افرا در معرض سرما قرار گرفتن کلیه‌ها و رطوبت سینوس‌ها را عامل سرماخوردگی دانست و گفت: عطسه رطوبت سینوس را خارج می‌کند و برای این منظور می‌توان از انفیه کندوش استفاده کرد.

این متخصص طب اسلامی خاطرنشان کرد: پونه، چای کوهی، آویشن شیرازی، گل بومادران، زنجبیل، دارچین، رازیانه، شوید ، به‌لیمو و نعناع از داروهای گیاهی هستند که می‌توان برای درمان سرماخوردگی مصرف کرد.

وی در خصوص طول مدت سرماخوردگی تا زمان بهبود، تصریح کرد: مدت‌زمان بهبود سرماخوردگی به روش سنتی در سرماخوردگی‌های ساده سه تا هفت روز و در آنفلوآنزای شدید از پنج تا 15 روز متفاوت است.

افرا با تأکید بر اهمیت پرهیز غذایی در طول دوران سرماخوردگی گفت: در صورتی‌که سرماخوردگی همراه با تب باشد بهتر از دمنوش سیاه‌دانه، پنیرک، آویشن، سنجد و گل‌ختمی استفاده کرد.این متخصص طب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حجامت نیز باعث مقاوم شدن سیستم ایمنی بدن است و مانعی برای ابتلا به سرماخوردگی است.

http://www.isna.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :