سلامت در رسانه ها > درمان این بیماری پوستی شایع با عصاره وانیل

درمان این بیماری پوستی شایع با عصاره وانیل

درمان این بیماری پوستی شایع با عصاره وانیل

درمان این بیماری پوستی شایع با عصاره وانیل

پزشکان در بررسی‌های خود به ترکیبی دست پیدا کردند که می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به پسوریازیس باشد. پزشکان در این بررسی دریافتند شکل ترکیبی و ساختگی از عصاره وانیل به نام وانیلین می‌تواند در درمان پسوریازیس موثر باشد. در این بررسی پزشکان تایوانی تاثیر دوز بالایی از وانیلین را برای مدت یک هفته روی موش‌های مبتلا به پسوریازیس آزمایش کردند که به کاهش چشمگیر التهاب پوست منجر شد درحالیکه این اثرگذاری در موش‌هایی که این ترکیب را دریافت نکرده یا دوز پایینی مصرف کرده بودند مشاهده نشد.

پسوریازیس بیماری مزمنی است که از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی ناشی می‌شود که تولید سلول‌های پوستی جدید را تسریع می‌کند و موجب التهاب می‌شود. این وضعیت موجب قرمزی و خارش پوست بخصوص در ناحیه آرنج، زانو، دست‌ها و پاها می‌شود.

درمان‌های موضعی می‌تواند به کاهش التهاب در مبتلایان به پسوریازیس خفیف و متوسط کمک کند. هر چند در افرادی که شدت این بیماری بیشتر است ترکیبی از درمان‌های موضعی و خوراکی همچنین نور درمانی توصیه می‌شود.به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این بررسی محققان تایوانی مشاهده کردند ترکیب وانیلین نه تنها به کاهش علائم پسوریازیس کمک می‌کند بلکه در پیشگیری از آن هم موثر است؛ زیرا پروتئین‌های التهابی عامل بروز این بیماری را مورد هدف قرار می‌دهد.

 

http://behdashtnews.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :