سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > خواص مفید چای رازیانه

خواص مفید چای رازیانه

خواص مفید چای رازیانه

خواص مفید چای رازیانه

قرن هاست که از دانه های رازیانه به عنوان دارو و همچنین ادویه در آشپزی استفاده می شود. مصرف یک فنجان چای رازیانه پس از صرفِ یک وعده ی غذایی سنگین به درمان سوء هاضمه و نفخ کمک می کند. تاریخچه ی مصرف رازیانه به دوران یونانیان و روم باستان باز می گردد. رازیانه به عنوان نماد طبیعت در آیین های سنتی و جشن ها استفاده می شد.

پزشکان یونانی برای افزایش شیر مادران، نوشیدن چای رازیانه را تجویز می کردند. در مصر باستان، هند و چین از چای رازیانه برای درمان گزش و نیش حشرات و مار استفاده می شد.

خواص رازیانه

درمان سوزش سر دل

نوشیدن یک فنجان چای رازیانه یا جویدن دانه های آن به درمان علائم سوء هاضمه مانند سوزش و درد کمک می کند.

سلامت بانوان

روغن های فرار رازیانه خاصیت استروژنی دارند. این گیاه در طب چینی برای درمان مشکلات هورمونی زنان استفاده می شود. رازیانه همچنین برای افزایش میل جنسی و تولید شیر در زنان شیرده مفید است. یکی از مهمترین فواید مصرف چای رازیانه، افزایش تولید هورمون استروژن و درمان علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی است. آنتولِ رازیانه با دوپامین شباهت ساختمانی دارد و به همین دلیل به گیرنده های دوپامین متصل می شود و از شدت درد می کاهد. رازیانه اثری مشابه قرص مفنامیک اسید در کاهش درد قاعدگی دارد.

ضد انگل

چای رازیانه اسید معده را کاهش می دهد و کرم ها و باکتری های معده و روده را از بین می برد.

درمان کولیک

چای رازیانه برای کودکان مفید و بی خطر است و با شل کردن عضلات روده به درمان کولیک در کودکان کمک می کند.

سوزاندن چربی ها

چای رازیانه با افزایش سوخت و ساز بدن و تنظیم اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

افزایش سیستم ایمنی

برای سالم ماندن به سیستم ایمنی قوی نیازمند هستیم. رازیانه با کشتن ویروس ها و باکتری ها سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. چای رازیانه تب و علائم سرماخوردگی را کاهش می دهد و به درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت و سرفه کمک می کند.

سلامت قلب

چای رازیانه منبع غنی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. ویتامین ها و آنتی اکسیدان های رازیانه کاهنده ی کلسترول LDL (کلسترول بد خون) و فشار خون هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

https://www.curejoy.com/content/fennel-tea-benefits-and-who-must-not-consume

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :