سلامت در رسانه ها > خواص آلوورا برای پوست و مو و تاثیر آن در درمان بیماری ها

خواص آلوورا برای پوست و مو و تاثیر آن در درمان بیماری ها

خواص آلوورا برای پوست و مو و تاثیر آن در درمان بیماری ها

خواص آلوورا برای پوست و مو و تاثیر آن در درمان بیماری ها

هزاران سال است که از آلوورا به عنوان یک گیاه دارویی مشهور استفاده می شود. از خواص آلوورا می توان به درمان آسیب های پوستی اشاره کرد. آلوورا گیاهی با ریشه ضخیم و کوتاه است که آب را در برگ های خود ذخیره می کند. این گیاه بطور گسترده در صنایع غذایی، زیبایی و آرایشی استفاده می شود.

گیاه آلوورا بدلیل دارا بودن خواص درمانی فراوان به عنوان گیاه جادویی شناخته شده است، برگ های آلوورا حاوی ویتامین های A,B1,B2,B3,B6,B12,C,E و اسید فولیک است. مواد معدنی موجود در آب آلوورا شامل روی، آهن، سدیم، کلسیم، مس، پتاسیم، کروم، منگنز و منیزیم هستند. خواص آلوورا بدلیل وجود این مواد مغذی در آن است. مردم در سراسر جهان از این گیاه برای درمان شرایط مختلف پزشکی از سوختگی های خفیف تا سرطان استفاده می کنند.

آلوورا حاوی بیش از 200 ماده فعال می باشد که شامل ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم ها، پلی ساکارید و اسیدهای چرب می باشند. عجیب نیست که دامنه گسترده ای برای درمان انواع بیماری ها دارد. برگ های آلوورا حاوی ژل می باشند و حدود 99% این ژل را آب تشکیل می دهد. خواص آلوورا برای درمان انواع بیماری ها بیش از 500 سال است که مورد استفاده قرار گرفته اند. در ادامه خواص و تاثیرات معجزه آسای این گیاه بر سلامتی فرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از مهمترین خواص آلوورا می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن توسط آن اشاره کرد. آلوورا سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد که بطور طبیعی سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با انواع بیماری ها و رادیکال های آزاد افزایش می دهد. رادیکال های آزاد ترکیبات ناپایداری هستند که برای سلامت شما مضر می باشند و باعث پیری فرد می شوند. نوشیدن آب آلوورا بطور منظم منبع غنی از آنتی اکسیدان ها را در اختیار بدن قرار می دهد که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و قدرت آن را افزایش دهد.

سلامت قلب

خواص آلوورا برای سلامت قلب انکار ناپذیر می باشد. پژوهش ها نشان داده اند که ورود آلوورا به خون تا حد زیادی انتقال اکسیژن و توانایی انتشار گلبول های قرمز خونی را افزایش می دهد. بتاسیتسترول به کاهش کلسترول کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند، جریان خون را بهبود بخشیده و خون را اکسیده می سازد، در نهایت آب آلوورا به پیشگیری از ابتلا به اختلالات قلبی کمک می کند.

تقویت دستگاه گوارش

دستگاه گوارش ضعیف باعث ایجاد بیماری های زیادی می شود. عملکرد صحیح دستگاه گوارش یکی از مولفه های کلیدی برای سلام بدن می باشد. آلوورا مثل گل ختمی همچنین دستگاه گوارش را تمیز کرده و تسکین می بخشد و به عمل هضم کمک می کند. حقیقت جالب در مورد خواص آلوورا این است که یک آرامبخش است، و به درمان یبوست یا اسهال کمک بسیار می کند. آلوورا دارویی عالی برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر و رفلاکس اسید معده می باشد و همچنین به کاهش باکتری های موجود در روده کمک می کند و باعث ایجاد تعادل در مقدار فلورا در روده می شود. آلوورا همچنین یک داروی ضد کرم است، بدین معناست که به بدن در حذف کرم های معده کمک می کند.

موهای صاف و درخشان

دیگر خواص آلوورا مثل جینسینگ نرم کنندگی و مرطوب کننده پوست می باشد که به درخشان و صاف شدن موهای شما کمک می کند. همچنین به حفظ تعادل PH مو کمک می کند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در آلوورا باعث رشد هتر موها می شود. از شکستگی موها پیشگیری کرده و خارش پوست سر را کاهش می دهد و شوره سر را درمان می کند. دو برگ آلوورا را برش دهید و با استفاده از قاشق ژل آن را خارج کنید. آب نصف یک لیمو را به آن اضافه کرده و مواد را در مخلوط کن به خوبی ترکیب کنید. این ماسک را روی موهای خود با استفاده از انگشتان قرار دهید از پوست سر شروع کرده تا به پایان موها برسید. موهای خود را در حوله ای برای 15 تا 20 دقیقه بپیچید. در نهایت موهای خود را با استفاده از آب ولرم و شامپو بشویید. از این ماسک مو یک بار در هفته استفاده کنید.

سلامت پوست

مصرف آلوورا همانند بادرنجبویه و گزنه برای سلامت پوست مهم می باشد. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ژل آلوورا سرعت پیر شدن پوست را کاهش می دهد. در یک پژوهش سی زن 45 ساله از ژل آلوورا استفاده کردند و باعث شد که تولید کولاژن در این افراد افزایش یابد و انعطاف پذیری پوست را در دوره 90 روزه بهبود بخشد. در پژوهش دیگر دریافتیم که آلوورا قرمزی پوست را کاهش می دهد. شواهدی نیز وجود دارد که آلوورا می تواند شرایط پوست مثل پیسی و آماس پوست را درمان کند.

دیابت

یکی دیگر از خواص آلوورا این است که برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. گفته شده است که این گیاه دارویی حساسیت انسولین را افزایش می دهد و به کنترل قند خون کمک می کند. آب آلوورا می تواند سطوح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را با ثابت نگاه داشتن سطح قند خون و کاهش تری گلیسرید را کاهش دهد. برای بدست آوردن نتایج بهتر بطور منظم آب آلوورا را برای سه ماه بنوشید تا کاهش قابل توجه در سطوح قند خون را مشاهده کنید. همچنین مکمل های آلوورا می توانند بی حسی دست و پا همراه با بیماری دیابت را درمان کنند.

فشار خون

برخی از پژوهش ها نشان داده اند که ژل آلوورا می تواند سطوح کلسترول را کاهش دهد. ژل موجود در این گیاه دارویی کیفیت خون را بهبود بخشیده و کلسترول بالا را کاهش می دهد. مصرف منظم این گیاه دارویی می تواند به کاهش تولید کلسترول تا 30% کمک کند. برای اطلاع دقیق از میزان دوز مصرفی صحیح مکمل های آلوورا برای کاهش فشار خون حتما با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش وزن

یکی از خواص آلوورا که باعث شگفتی همگان می شود کاهش وزن است. نوشیدن آب آلوورا به تمیز شدن دستگاه گوارش کمک می کند. مواد غذایی زیادی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد خستگی شوند و شما می توانید با نوشیدن آب آلوورا با آن ها مبارزه کنید. مصرف منظم آب آلوورا به افزایش انرژی و حفظ وزن بدن در سطحی مناسب کمک می کند.

احتیاط در مصرف آلوورا

مصرف طولانی مدت الین گیاه با وجود خواص آلوورا که برای درمان بیماری های مختلف بسیار عالی می باشد ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. خواص و فواید فراوان آلوورا به این معنا نیست که مصرف زیاد آن می تواند برای شما بهتر باشد. در مصرف این گیاه دارویی باید همواره احتیاط کنید. استفاده طولانی مدت از این گیاه ممکن است باعث از دست رفتن الکترولیته، بویژه پتاسیم شود. از استفاده از این گیاه در دوران بارداری، عادت ماهیانه، در صورت ابتلا به هموروئید و اختلال کبد و کیسه صفرا خودداری کنید.

http://khasiat.org-

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :