سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > توت فرنگی و درمان زخم معده

توت فرنگی و درمان زخم معده

توت فرنگی و درمان زخم معده

توت فرنگی و درمان زخم معده

پژوهشی در دانشگاه بارسلونا نشان می دهد که توت فرنگی خطر ابتلا به زخم معده، در نتیجه ی مصرف الکل را به حداقل کاهش می دهد. مصرف زیاد الکل سبب زخم و آسیب به بافت پوششی معده می شود. این مطالعه نشان می دهد که مصرف عصاره ی توت فرنگی، روزانه به مقدار 40 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، به مدت 10 روز قبل از مصرف الکل، خطر ابتلا به زخم معده در موش را کاهش می دهد. اثرات مثبت توت فرنگی تنها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن نیست، بلکه به این دلیل است که باعث فعال کردن مقاومت آنتی اکسیدانی و آنزیم های بدن می شود.

این یافته ها نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از توت فرنگی خطر ابتلا به بیماری های معده ناشی از تولید رادیکال های آزاد یا سایر گونه های فعال اکسیژن را کاهش می دهد.

این میوه همچنین روند شکل گیری زخم معده در انسان را کند می کند. مصرف الکل می تواند باعث گاستریت یا التهاب غشای مخاطی معده (ورم معده) شود اما عوامل دیگری مانند عفونت های ویروسی یا مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند آسپرین نیز در ابتلا به این بیماری موثر هستند. محققان دانشگاه بارسلونا عقیده دارند که مصرف توت فرنگی در حین درمان و یا پس از آن، آسیب به غشای معده و خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می دهد.

 

http://www.thehealthsite.com/news/strawberries-can-help-fight-acidity-and-gastric-ulcers

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :