سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > ترکیب جنسینگ امریکایی-دارو رشد سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کند

ترکیب جنسینگ امریکایی-دارو رشد سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کند

ترکیب جنسینگ امریکایی-دارو رشد سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کند

ترکیب جنسینگ امریکایی-دارو رشد سلول‌های سرطان سینه را مهار می‌کند

بیماران سرطانی به دلایلی به درمان‌های جایگزین روی می‌آورند. این دلایل شامل مواردی از جمله تمایل به افزایش کنترل شخصی درطول دوره درمان، تلاشی برای یافتن درمان‌هایی با عوارض جانبی کمتر و به منظور تقویت یا تکمیل درمان‌های مرسوم است.

جنسینگ آمریکایی (AG; Panax quinquefolius L.) یک داروی گیاهی شناخته شده است که برای فواید دارویی متنوعی که دارد استفاده می شود. به جنسینگ "آداپتوژن" می‌گویند؛ چراکه اثر مهم آن ایجاد توازن بر بدن است. اشاره شده است که جنسینگ خواص ضد سرطانی و طیف وسیعی از عملکردهای دارویی و درمانی بر علائم بیماری‌های قلبی-عروقی، ایمنی و سیستم عصبی مرکزی دارد.

در یک مطالعه آزمایشگاهی، ترکیبات عصاره جنسینگ آمریکایی استاندارد شده و داروهای سنتزی که به طور متداول برای درمان سرطان پستان استفاده می شوند، به نظر رسید که اثر همدیگر را برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی افزایش می‌دهند. مطالعه به منظور ارزیابی خواص استروژنی احتمالی جنسینگ آمریکایی، اثرات جنسینگ آمریکایی بر چرخه سلول سرطان و تداخل جنسینگ آمریکایی با داروهای شیمی درمانی استاندارد موثر بر تکثیر سلول سرطان شامل دوکسوروبیسین، تاموکسیفن، تاکسول، متوترکسات، سیتوکسان و مگاس طراحی شد. محققان نمونه‌ی رده سلول سرطان حساس به استروژن را برای استفاده در این مطالعه انتخاب کردند. نتایج نشان دادند که برخلاف استروژن، جنسینگ آمریکایی فاز تکثیری چرخه سلول سرطانی را افزایش نمی دهد. علاوه براین، مصرف همزمان جنسینگ با اکثر داروهای سرطان مورد مطالعه به طور قابل توجهی رشد سلول سرطانی را مهار کرد.

 

1- Duda, R.B., Zhong, Y., Navas, V., Li, M.Z., Toy, B.R., & Alavarez, J.G. (1999). American ginseng and breast cancer therapeutic agents synergistically inhibit MCF-7 breast cancer cell growth. Journal of Surgical Oncology, 72(4), 230-9. Retrieved from http://wellgenex.com/files/American%20Ginseng%20and%20Breast%20Cancer%20Therapeutic%20Agents%20Synergistically%20Inhibit%20MCF-7%20Breast%20Cancer%20Cell%20Growth_1999.pdf

2- American ginseng/drug combination inhibits growth of breast cancer cells. Herb World News. Retrieved from http://www.herbs.org/current/ginsengcancer.htm

هشتگ :



اشتراک گذاری :