سلامت در رسانه ها > این 9 گیاه سبب بهبود آسیب های ریه و تقویت سلامت آن می شوند

این 9 گیاه سبب بهبود آسیب های ریه و تقویت سلامت آن می شوند

این 9 گیاه سبب بهبود آسیب های ریه و تقویت سلامت آن می شوند

این 9 گیاه سبب بهبود آسیب های ریه و تقویت سلامت آن می شوند

احتمالا زمانیکه شما با سرفه و سرماخوردگی و یا سینوس‌های گرفته مواجه میشوید به سراغ شربت سرماخوردگی در قفسه‌های خود میروید. اما باید بدانید که طبیعت برای ما درمان‌های طبیعی فراهم کرده است که میتواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و با عفونت مبارزه کندو سلامت ریه را بهبود بخشد. بنابراین دفعه ی بعد که احساس سرماخوردگی داشتید بهتر است داروهای طبیعی را نیز امتحان کنید.

۱-اکالیپتوس

اکالیپتوس اغلب به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ی شربت‌ها و قرص‌های سرماخوردگی به کار می رود که شامل ترکیبی با نام cineole است و میتواند مشکلات ناشی از سرفه و خلط و سینوس آسیب دیده را برطرف کند. این گیاه همچنین شامل آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را در طول دوره ی بیماری تقویت میکند.

۲-ریشه ی شیرین بیان

شیرین بیان اثر تسکین دهنده دارد. این ماده میتواند غشای مخاطی را در نواحی گلو, شکم و ریه نرم کند. همچنین میتواند غشای مخاطی ملتهب که به حمایت سیستم ایمنی بدن نیاز دارد را کاملا پاکسازی کند.این ریشه به طور طبیعی سبب کاهش سوزش در گلو شده و به خارج کردن مخاط از بدن کمک میکند.

۳-ریشه ی اوشا

این گیاه را میتوان در کوه‌های راکی پیدا کرد. ریشه ی اوشا شامل کافور و ترکیبات دیگری است که بهترین پشتیبانی را از ریه میکند. همچنین جریان خون را در ریه بالا برده و تنفس عمیق را راحت تر میکند.

۴-آویشن

این گیاه معروف می تواند با گرفتگی سینه مبارزه کند. آویشن شامل روغن ضدعفونی کننده ی قدرتمندی است که خاصیت ضد قارچ و آنتی بیوتیک را دارد.چای این گیاه می تواند بدن شما را از ویروس و باکتری پاک کرده و با عفونت مبارزه کند.

۵-پونه ی کوهی

پونه ی کوهی شامل ویتامین‌ها و مواد مغذی می باشد که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.این گیاه شامل کارواکرل و رزمارینیک اسید است. این ترکیب به عنوان یک ضد احتقان طبیعی و کاهش دهنده ی هیستامین عمل میکند. پونه ی کوهی اثر مستقیم و مثبت بر تنفس آسان از طریق مجرای بینی دارد.

۶-گل ماهور (خرگوشک)

گل ماهور را می توان به عنوان یک درمان طبیعی جهت پاک کردن مخاط اضافی از ریه استفاده کرد.گل و برگ این گیاه می تواند عصاره ی طبیعی قدرتمندی بسازد.گل ماهور قابلیت پاکسازی نای را دارد و در کاهش التهابات مجرای تنفسی مفید است.

۷-نعناع

عصاره این گیاه سبب نرم شدن ماهیچه‌های تنفسی می شود و تنفس را آسان تر می کند.این گیاه به عنوان یک ضد احتقان طبیعی عمل می کند. آنتی اکسیدان موجود در آن سبب می شود تا هر چه زودتر بر بیماری خود غلبه کنید.

۸- مریم گلی

روغن و چای مریم گلی در درمان مشکلات ریوی و بیماری‌های تنفسی موثر است. این گیاه معطر می تواند ریه را بهبود بخشیده و سینوس‌ها را در هنگام تنفس پاک کند.

۹-بارهنگ

برگ این گیاه خاصیت ضد باکتری و ضد میکروب دارد. همچنین به عنوان یک ضد التهاب به کار می رود. مطالعات نشان داده است که برگ بارهنگ به عنوان یک درمان طبیعی در برطرف کردن سوزش ریه و سرفه‌های خشک به کار می‌رود.

http://netnevesht.ir

هشتگ :



اشتراک گذاری :