سلامت در رسانه ها > اگر بی‌خوابی دارید این دمنوش‌ها را امتحان کنید

اگر بی‌خوابی دارید این دمنوش‌ها را امتحان کنید

اگر بی‌خوابی دارید این دمنوش‌ها را امتحان کنید

اگر بی‌خوابی دارید این دمنوش‌ها را امتحان کنید

یکی از ارکان مهم در سلامتی داشتن خواب کافی است. برای اینکه سلامت خود را بیشتر تضمین کنید دمنوش بخورید. بجای خوردن قرص‌های خواب از دمنوش های طبیعی استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا دمنوش ها را به شما معرفی کنیم.

بسیاری از مردم دچار بیماری خواب هستند. بیشتر افراد سعی می‌کنند مشکل خواب خود را با خوردن قرص‌های خواب برطرف کنند. در این مقاله دمنوش‌های طبیعی که برای درمان بی‌خوابی پیشنهاد می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم.

قرن‌هاست که انواع این نوشیدنی‌ها در سرتاسر دنیا به‌عنوان داروی خواب طبیعی استفاده شده‌اند.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه اغلب از دانه های این گیاه تهیه می شود و فواید مختلفی برای دستگاه گوارش دارد. نوشیدن دمنوش رازیانه قبل از خواب می تواند معده را آرام کند، اشتهای آخر شب را کاهش می‌دهد و به طور کلی، بدن را آرام می کند. دمنوش رازیانه به عنوان کاهش دهنده‌ی اشتها عمل می‌کند و نوشیدن آن، راه خوبی برای جلوگیری از پرخوری آخر شب است.

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب از ریشه‌ی گیاه سنبل الطیب درست می‌شود و آرام بخشی نسبتا قوی است. از این گیاه برای درمان مشکلات مختلفی همچون اختلالات خواب و اضطراب استفاده می‌شود. دمنوش سنبل الطیب عطر و طعم نسبتا تندی دارد که خواص کلی این نوشیدنی ناشی از آن‌هاست. اگر شب ها نمی‌توانید بخوابید، دمنوش سنبل الطیب می‌تواند راه حل مشکل شما باشد.

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس درمانی سنتی برای رفع بی‌خوابی است و از روغن آن در حمام و رایحه درمانی استفاده می‌شود اما دمنوش آن هم مؤثر است. از لحاظ پزشکی ثابت شده است که تنها استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب، میزان خواب عمیق (موج آرام) را افزایش می‌دهد. عطر آرام بخش اسطوخودوس همراه با خواص گوارشی این گیاه باعث شده که دمنوش اسطوخودوس انتخاب مناسبی برای قبل از خواب باشد. 

درمان مشکلات بی خوابی در زنان

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های شبانه است که قرن ها از آن به عنوان یک نوشیدنی خواب‌آور و آرام بخش استفاده می‌شود.

دمنوش بابونه یکی از محبوب‌ترین دمنوش‌ها در سراسر جهان است و برای رفع استرس بسیار مفید است. بابونه علاوه بر آرام بخش بودن، تقویت کننده‌ی دستگاه ایمنی هم است و انتخاب بسیار خوبی برای دمنوش قبل از خواب است.

دمنوش به لیمو

دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی، استرس و اضطراب کمک می‌کند و این بدین معناست که نوشیدن یک فنجان از به لیمو قبل خواب، می‌تواند راه خوبی برای سد کردن افکار مزاحم باشد.

همان‌طور که از اسمش پیداست، این دمنوش عطر و طعم مرکباتی دارد. این دمنوش اغلب با ترکیب نعناع تهیه می‌شود که آن را به یک نوشیدنی نشاط‌آور تبدیل می‌کند که مجاری تنفسی را پاکسازی می‌کند و در نتیجه به خواب بهتر کمک می‌کند. 

در ادامه نوشیدنی های زیر نیز به بی خوابی کمک می‌کند:

شیر

شیر یکی از درمان‌های طبیعی و دردسترس برای داشتن خوابی راحت است. میزان بالای اسیدآمینه‌ی موجود در شیر خاصیت آرام‌بخشی دارد و هیچ نوشیدنی دیگری مانند آن به اضافه‌ی یک قاشق غذاخوری عسل نمی‌تواند شب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد. البته توجه داشته باشید که برخی افراد به لاکتوز موجود در شیر حساسیت دارند و با نوشیدن آن به نتیجه‌ی دلخواه نمی‌رسند؛ اما اگر شما چنین مشکلی ندارید می‌توانید با خیال راحت به این نوشیدنی اعتماد کنید.

سنبل الطیب

سنبل الطیب که به نام گیاه والرین نیز معروف است یکی از گیاهان آرام بخش فوق العاده محسوب می‌شود. این گیاه حاوی خواص ضداسپاسم و آرام بخش است که باعث تسکین دردها می‌شود. بهتر است برای جلوگیری از عادت به این گیاه در کنار آن از دم‌نوش‌های دیگر نیز استفاده شود

آب نارگیل

غالبا تصور می‌شود که نوشیدنی نارگیل محرک مغز است اما باید بدانید که این نوشیدنی باعث خوابی راحت می شود. ورزشکاران بیشترین استفاده را از آب نارگیل می کنند چون نیروبخش و تأمین کننده‌ی آب بدن است. آب نارگیل طبیعی در فروشگاه‌ها وجود دارد و شما می‌توانید بدون زحمت شب قبل از خواب یک فنجان یا لیوان از این نکتار خوشمزه را سر بکشید.

آب گیلاس

نوشیدن یک لیوان آب گیلاس (صبح و شب) باعث می شود که شما یک ساعت بیشتر بخوابید. گیلاس سرشار از ملاتونین است. این هورمون وظیفه‌ی تنظیم خواب را بر عهده دارد. نتایج پژوهشی که محققان آمریکایی انجام داده اند نشان می‌دهد بیمارانی که دچار اختلالات خواب هستند با نوشیدن آب گیلاس (صبح و شب یک لیوان) حدود ۸۴ دقیقه بیشتر می‌خوابند.

 

 

https://www.alodoctor.com

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :