سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > کاهش قند خون با این گیاه دارویی

کاهش قند خون با این گیاه دارویی

کاهش قند خون با این گیاه دارویی

کاهش قند خون با این گیاه دارویی

هزاران سال است که از گیاهانی مانند جنسینگ برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود، در حالی که خواص درمانی برخی دیگر مانند دارچین به تازگی شناسایی شده است. متخصصین تغذیه معتقدند که این ادویه ی محبوب برای افراد مبتلا به بیماری دیابت بسیار مفید است.

پژوهشی در کشور پاکستان نشان می دهد که مصرف دارچین به کاهش قند خون کمک می کند. در این پژوهش شرکت کنندگان هر روز بین 1 تا 6 گرم دارچین به مدت چهل روز مصرف کردند. نتایج این پژوهش نشان داد که دارچین به طرز چشمگیری باعث کاهش قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید شد.

در یک نظر سنجی از افراد شرکت کننده در مورد آنچه طی بیست و چهار ساعت گذشته خورده بودند سوال شد. بیش از 40 درصد افراد حتی یک تکه میوه نخورده بودند و 20 درصد  افراد نیز سبزیجات مصرف نکرده بودند. همچنین 55 درصد این افراد گوشت قرمز و بیش از 44 درصد نهار گوشت و بیکن مصرف کرده بودند. نتایج این نظر سنجی نشان می دهد، در حالی که داشتن رژیم غذایی سالم در همه جا تبلیغ می شود اما اکثر مردم به آن عمل نمی کنند. بررسی اکثر مطالعات و پژوهش های بالینی و آزمایشگاهی نشان می دهد که به طرز اجتناب ناپذیری ما همان چیزی هستیم که می خوریم. بررسی های اخیر موسسه ی ملی سرطان آمریکا نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها عادات غذایی ناسالمی دارند، در حالی که شواهد علمی نشان می دهد که رژیم غذایی سالم خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

پژوهشگران و متخصصان علم تغذیه امیدوارند که مصرف غذاهای سالم به خصوص مصرف روزمره ی گیاهانی از قبیل دارچین جایگزین رژیم غذایی ناسالم افراد شود و به این ترتیب خطر ابتلا به بیماری ها و همچنین درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری ها کاهش یابد. در حالی که یک قاشق مرباخوری شکر خطر ابتلا به بیماری هایی مانند قند خون را افزایش می دهد، یک قاشق مرباخوری دارچین برای بدن بسیار مفید است.

http://www.medicalnewstoday.com/releases/94364.php

 

 

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :