سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

چای سبز و کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان

برمبنای پژوهش محققان دانشگاه تگزاس که در نشریه ی Cancer Prevention Research منتشر شده است، مصرف چای سبز از ایجاد سرطان دهان به خصوص در بیماران مبتلا به ضایعات پیش سرطانی مثل لکوپلاکیا پیشگیری می کند.

در این پژوهش مطالعات اپیدمیولوژیک و بالینی نشان داد که مصرف چای سبز خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می دهد. در این مطالعه، پس از مصرف چای سبز، در نیمی از بیماران مبتلا به لکوپلاکیای دهانی، پاسخ کلینیکی دیده شد. در این پژوهش 41 فرد مبتلا به لکوپلاکیای دهانی، عصاره ی چای سبز و دارونما مصرف کردند. این شرکت کنندگان در طول 3 ماه، روزانه به مدت 3 بار، سه دوز مختلف از چای سبز( 500 میلی گرم بر هر متر مربع از توده ی بدن، 700 میلی گرم بر هر متر مربع از توده ی بدن و 1000 میلی گرم بر هر متر مربع از توده ی بدن) دریافت کردند.

این آزمایش نشان داد، 58/8 درصد از بیمارانی که بالاترین دوز عصاره ی چای سبز را دریافت کردند و 36/4 درصد از بیمارانی که کمترین دوز عصاره ی چای سبز را دریافت کردند واکنش کلینیکی نشان دادند. این در حالی است که فقط 18/2 درصد از افراد دریافت کننده ی دارونما واکنش کلینیکی نشان دادند. در نتیجه، در بیماران درمان شده با چای سبز، بهبودی دیده شد. (21/4 درصد در مقابل 1.9 درصد در گروه دارونما)

نتایج این پژوهش نشان داد، عصاره ی چای سبز محرک آنژیوژنیک(شکل گیری عروق جدید) را از طریق تاثیر روی فاکتور رشد اندوتلیال عروقی، کاهش می دهد و به اینگونه از ایجاد ضایعات پیش سرطانی در دهان جلوگیری می کند. در این مطالعه تعداد کمی از شرکت کنندگان دوز بالایی از چای سبز " معادل 8 لیوان چای سبز سه بار در روز" را دریافت کردند که مصرف این دوز از چای سبز در کوتاه مدت نتایج مطلوبی به دنبال داشت. با این حال پژوهشگران معتقدند که درباره ی آثار پیشگیری کننده ی چای سبز در دراز مدت روی بیماران مبتلا به این بیماری به مطالعه ی بیشتر نیاز است. 

http://www.medicalnewstoday.com/articles/169904.php?sr

هشتگ :



اشتراک گذاری :