اخبار نیوشا > تازه های محصولات نیوشا > چای شکسته سیلان و آسام، محصول جدید نیوشانیک

چای شکسته سیلان و آسام، محصول جدید نیوشانیک

چای شکسته سیلان و آسام، محصول جدید نیوشانیک

چای شکسته سیلان و آسام، محصول جدید نیوشانیک

این محصول از مخلوط برترین چای های شکسته سیلان و آسامی که با فرمولی خاص و ویژه با هم ترکیب شده اند، تهیه شده است. وزن آن 450 گرم است و هیچ نوع عطر یا اسانسی به این محصول اضافه نشده است. چای آسام به کار برده شده در این محصول از نوع چین دوم (second flash) است. چین دوم، فصل چینش و برداشت مرغوب ترین نوع چای ها در کشور هندوستان است. مشابه این مخلوط (سیلان شکسته + کلکته شکسته)، محصولی در ایران وجود ندارد و عرفاً این نوع چای پس از دارجیلنگ (به عنوان چایی خاص، سلطنتی و گران قیمت)، گران ترین و بهترین ترکیب موجود چای سیاه در سطح دنیاست. این چای در معنای واقعی کلمه «مجلسی» است و به جرأت می توان آن را برترین محصول چای سیاه شرکت نیوشا از بدو تولد تا به امروز، دانست.
این ترکیب در 10 - 20 سال گذشته در کشور ما و به خصوص اصفهان، رونق خوبی داشت و شرکت های فعال آن دوران از این ترکیب در بسته بندی های فلزی خود استفاده می کردند. میانگین قیمت جهانی چای سیاه از سال 2007 تاکنون حدوداً 100 درصد رشد کرد و تقریباً دو برابر شد. از سوی دیگر، نوسانات ارزی سالیان اخیر و افزایش نرخ دلار هم مزید بر علت شدند تا شرکت ها به دلیل هزینه بالای این محصول، تولید آن را متوقف کرده و یا ترکیب آن را تغییر دهند. امروزه شرکت های فعال در عرصه بسته بندی و توزیع چای کشور معمولاً به دلیل قیمت بالای این ترکیب و ناتوانی بخش زیادی از جامعه از خرید این محصول، از تولید آن صرف نظر می کنند.


تفاوت عمده این چای با چای ویژه در سایز درشت تر و رنگ بیشتر آن است. چای سیلان موجود در این محصول، بیشتر از چای ویژه است و بنابراین رنگ بیشتری دارد. تفاوت این چای با چای شکسته زرین نیوشا (بسته نقره ای رنگ)، در استفاده از چای سیلان در ترکیب است.

در رابطه با این چای دو نکته حائز اهمیت است:

* از افزودن هر طعم یا اسانسی به این چای بپرهیزید. لذت نوشیدن این چای به عطر و طعم گس و طبیعی آن است.
* این چای حتماً باید حداقل 10 دقیقه دم بکشد وگرنه کیفیت مطلوبش را پیدا نخواهد کرد.

هشتگ :



اشتراک گذاری :