سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > چای سبز و ترکیب EGCG از ایجاد بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند

چای سبز و ترکیب EGCG از ایجاد بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند

چای سبز و ترکیب EGCG از ایجاد بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند

چای سبز و ترکیب EGCG از ایجاد بیماری های خود ایمنی پیشگیری می کند

روی مدل های حیوانی دیابت نوع 1 و سندروم شوگرن پژوهشی انجام شده است. سندروم شوگرن نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی است که باعث اختلال در عملکرد غدد تولید اشک و بزاق می شود. نتایج این پژوهش نشان داد که مصرف عصاره ی چای سبز به طور چشمگیری آسیب و اختلال عملکرد غدد بزاقی را کاهش می دهد. خشکی دهان، یکی از علائم سندروم شوگرنِ مربوط به غدد بزاقی است. حدود 30 درصد از سالمندان آمریکایی از خشکی دهان رنج می برند اما در چین، که چای سبز به فراوانی مصرف می شود فقط 5 درصد سالمندان از خشکی دهان رنج می برند.

از آنجایی که سندروم شوگرن یک بیماری خود ایمنی است، سبب می شود که بدن آنتی بادی بیشتری تولید کند. این آنتی بادی غدد بزاقی و غدد اشکی را به اشتباه مورد هدف قرار می دهد. محققان در این پژوهش، غدد بزاقی را از نظر التهاب و تعداد لنوفوسیت ها در دو گروه بررسی کردند. گروه اول؛ آب و گروه دوم؛ چای سبز مصرف کرده بودند. نتایج این پژوهش نشان داد گروهی که چای سبز مصرف کرده بودند تعداد سلول لنفوسیت کمتری داشتند. نمونه های خونی هم سطوح پایین تری از آنتی بادی را نشان داد که این موارد نشان دهنده ی کاهش حملات سیستم ایمنی بدن است.

پژوهشگران معتقدند که ترکیب EGCG در چای سبز، سیستم دفاعی بدن را بر علیه ی پروتئین TNF آلفا فعال می کند. پروتئین TNFآلفا که باعث التهاب در بدن می  شود را گلبول های سفید خون تولید می کنند. این پژوهش نشان داد که ترکیب EGCG علائم ناشی از فعالیت TNF آلفا  و آسیب وارده به غدد بزاقی را هم کاهش می دهد. هنوز مکانیسم عمل دقیق ترکیب EGCG مشخص نشده است و این نتیجه گیری به مطالعات بیشتری نیاز دارد. 

https://www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070419140910.htm

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :