سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > پیشگیری از بیماری های ناشی از دیابت با چای بابونه

پیشگیری از بیماری های ناشی از دیابت با چای بابونه

پیشگیری از بیماری های ناشی از دیابت با چای بابونه

پیشگیری از بیماری های ناشی از دیابت با چای بابونه

امروز که خواستید وعده ی غذاییتان را میل کنید، به نوشیدن یک یا دو فنجان چای بابونه همراه با غذا فکر کنید، به خصوص اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید. پژوهشی جدید نشان می دهد نوشیدن چای بابونه از ایجاد و توسعه ی عوارض جانبی بیماری دیابت، مثل کاهش یا از دست دادن بینایی، آسیب اعصاب و آسیب های کلیه پیشگیری می کند.

چای بابونه در بسیاری از کشورها نوشیدنی محبوبی است که به دلیل خواص مفیدش برای سلامتی و برای درمان التهاب، بیماری های پوستی، زخم و نقرس استفاده می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که عصاره ی بابونه از رشد سلولهای سرطانی در انسان جلوگیری می کند. چای بابونه از دم کردن گل های خشک گیاه بابونه با نام علمی Matricaria chamomilla تهیه می شود که یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی است.

محققان دانشگاه تویاما در ژاپن و موسسه ی تحقیقات زیست محیطی و مرتع داری انگلستان در پژوهشی عصاره ی بابونه را به رژیم غذایی موش های دیابتی اضافه کردند. این موش ها به مدت 21 روز با این رژیم غذایی تغذیه شدند. محققان، موش های تغذیه شده با رژیم غذایی حاوی بابونه را با موش های دیابتی مقایسه کردند که رژیم غذایی نرمال (فاقد عصاره ی بابونه) دریافت کرده بودند. نتایج نشان داد از سطح گلوکز خون موش های دریافت کننده ی عصاره ی بابونه به طرز چشمگیری کاسته شده بود.

عصاره ی بابونه همچنین دو آنزیمی که نقش مهمی در ایجاد و توسعه ی عوارض دیابت مثل نوروپاتی دیابتی (آسیب اعصاب)، آب مروارید، رتینوپاتی(آسیب به شبکیه ی چشم) و نفروپاتی(آسیب کلیه) دارند را مهار می کند.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که مصرف روزانه ی چای بابونه همراه با غذا از ایجاد بیماری ها و عوارض مرتبط با بیماری دیابت پیشگیری می کند. این یافته ها همچنین می تواند به توسعه و تولید داروهای جدید بر پایه ی گیاه بابونه، برای درمان بیماری دیابت نوع 2 منجر شود.  

http://www.webmd.com/diabetes/news/20080911/prevent-diabetic-ills-with-chamomile-tea

هشتگ :



اشتراک گذاری :