سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > نوشیدنی چای سبز و سیر

نوشیدنی چای سبز و سیر

نوشیدنی چای سبز و سیر

نوشیدنی چای سبز و سیر

اضافه کردن سیر به چای سبز، خواص مفید آن را افزایش می دهد. بیشترین توجه به گیاه سیر به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آن، کاهش کلسترول و فشارخون است. نوشیدن چای سیر، بهترین روش برای دریافت کامل خواص سیر است.

ضدعفونی کننده

قرن ها است که گیاه سیر برای ضدعفونی کردن زخم ها و مبارزه با عفونت ها حتی در درمان بیماری سل هم استفاده می شود. خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد قارچی این چای به دلیل وجود ماده ی آلیسین در ترکیب آن است.

سلامت قلب و کاهش فشارخون

چای سیر از قلب محافظت می کند. مطالعه ای که در بیمارستان رُد آیلند(Rhode Island) روی 41 مرد مبتلا به کلسترول بالا انجام شد، نشان داد که در این افراد، پس از مصرف چای سیر، میزان کلسترول 6 تا 7 درصد و فشارخون 5/5 درصد کاهش یافته است.

همه ی چیزهای خوب در یک چیز

سیر حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است. یکی از این آنتی اکسیدان ها آلیسین نام دارد که بیشتر خواص درمانی سیر به دلیل وجود آن است و از بروز سرطان و عفونت هایی در قلب، کلیه و کبد جلوگیری می کند.

چای سیر به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به ویژه در مبارزه با عفونت های قفسه ی سینه و گلو، همچون آنتی بیوتیک عمل می کند. اضافه کردن مقداری عسل به این چای، از طبع سرد آن می کاهد.

چای سیر و درمان سرطان ریه

نتایج یک پژوهش مبتنی بر جمعیت در استان جیانگ سوی چین نشان می دهد که مصرف چای سبز و سیر خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. این یافته ها نشان می دهد این چای، آثار مضر ناشی از مصرف سیگار، غذاهای سرخ شده در روغن و با حرارت بالا را کاهش می دهد.

چای سیر و کاهش وزن

ترکیب چای سبز و سیر به دلیل خاصیت چربی سوزی بالا، سوخت و ساز را افزایش می دهد و روند چربی سوزی را تسریع می کند. این چای همچنین لوزالمعده را تقویت کرده و به دفع چربی کمک می کند و ویتامین C چای سبز هم فرآیند چربی سوزی را افزایش می دهد. 

Drugs.com: Garlic Uses, Benefits & Dosage

The American Journal of Clinical Nutrition: A Double-Blind Crossover Study in Moderately 

poorcouplesfoodguide.com/2014/02/21/tea-time-garlic-tea

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23751462

http://www.blogher.com/dr-oz-weight-loss-boosting-ways-flush-stubborn-fat-fast-diet-tea-vinegar

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :