سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > مصرف قهوه و پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی

مصرف قهوه و پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی

مصرف قهوه و پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی

مصرف قهوه و پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی

پژوهشی جدید نشان می دهدکه نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به بیماری سیروز کبدی را کاهش می دهد. براساس نتایج این بررسی که به تازگی در نشریه ی Journal Alimentary Pharmacology & Therapeutics منتشرشده است، نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، گسترش بیماری سیروز کبدی را تا 44 درصد و خطر مرگ ناشی از این بیماری را به نصف کاهش می دهد. این بیماری که حاصل التهاب مزمن بافت کبد است، خطر ابتلا به نارسایی  کبدی و سرطان کبد را افرایش می دهد و می تواند کشنده باشد. هپاتيت B، هپاتيت C و سمومی مثل الکل از عمده ترین دلایل ابتلا به بیماری سیروس کبدی هستند.

قهوه، علاوه بر کافئین، حاوی مواد دیگری از جمله اسیدکلروژنیک، کافسترول و کاوئول است. این مواد خاصیت ضدالتهابی دارند و براساس شواهد، می توانند از ایجاد فیبروز کبدی جلوگیری کنند.

این ترکیبات علاوه بر اثر مستقیم بیوشیمیایی، به طور غیرمستقیم هم خطر ابتلا به سیروز کبدی را، کاهش می  دهند برای مثال مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد، ترکیباتی که در قهوه وجود دارد، فعالیت ویروس های هپاتیت B و هپاتیت C را مسدود می کند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه ی قهوه خطر ابتلا به سیروز کبدی را کاهش می دهد، که این خاصیت با تأثیر بسیاری از داروهای درمان کننده ی این بیماری برابری می کند. مصرف قهوه برخلاف بسیاری از داروها به خوبی تحمل می شود و عموماً فاقد عوارض جانبی است. پژوهش دیگری نشان می دهد که مصرف روزانه ی قهوه، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را هم کاهش می دهد.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/305996.php

هشتگ :



اشتراک گذاری :