سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > نوشیدن قهوه در دوران بارداری

نوشیدن قهوه در دوران بارداری

نوشیدن قهوه در دوران بارداری

نوشیدن قهوه در دوران بارداری

نتایج پژوهش جدیدی در نشریه ی American Journal of Epidemiology منتشر شده است. این نتایج  نشان می دهد که مصرف قهوه در دوران بارداری بر ضریب هوشی نوزاد تأثیر منفی ندارد و منجر به بروز مشکلات رفتاری در آنها نمی شود.. این یافته ها درباره ی مطالعه ی زنانی صادق است که در دوران بارداری به میزان متوسط کافئین مصرف کرده باشند. میزان متوسط کافئین در دوران بارداری معادل یک یا دو فنجان قهوه در روز است.

در این پژوهش میزان ترکیب پاراگزانتین در نمونه های خون 2197 زن در دو زمان در طول دوران بارداری مورد آزمایش قرار گرفت. داده های این پژوهش در یک دوره ی 25 ساله به منظور بررسی تأثیر مصرف قهوه در دوران بارداری بر سلامت کودکان جمع آوری شد. محققان سطوح پاراگزانتین در خون مادران را با میزان ضریب هوشی و رفتار کودکان 4 و 7 ساله مقایسه کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه در حد اعتدال در دوران بارداری بی خطر است. علاوه بر این، کالج تخصصی زنان و زایمان آمریکا اعلام کرده است که مصرف کافئین به میزان کمتر از 200 میلی گرم در روز ( حدود یک یا دو فنجان) در دوران بارداری بی خطر است، با این حال اثرات مصرف مقادیر زیاد کافئین در دوران باردرای هنوز مشخص نشده است. 

http://www.huffingtonpost.com/entry/you-can-drink-coffee-while-pregnant-according-to-new-study_us_56532779e4b0879a5b0b8dc1

هشتگ :



اشتراک گذاری :