سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > فواید مصرف دمنوش های گیاهی در هنگام تب

فواید مصرف دمنوش های گیاهی در هنگام تب

فواید مصرف دمنوش های گیاهی در هنگام تب

فواید مصرف دمنوش های گیاهی در هنگام تب

استفاده از گیاهان طبی به صورت دمنوش، بهترین راه برای کاهش تب است. تهیه ی دمنوش ها و خوش طعم کردنشان به گونه ای که مصرف آنها برای کودکان هم لذت بخش شود، ساده و آسان است. دمنوش ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که هنگام دم کشیدن، خواص مفید این گیاهان وارد آب می شود.

 اما  دمنوش ها فراتر از راحت بودن، سالم بودن و داشتن مزه ای خوب، فواید دیگری هم دارند. یکی از این فواید، کمک به کاهش و بهبود تب است.

3 خاصیت دمنوش های گیاهی هنگام تب

تحریک بدن

افزایش تعرق

رساندن آب کافی به بدن

تحریک بدن

بسیاری از گیاهانی که تب بر هستند به نام "گیاهان محرک" شناخته می شوند. این گیاهان با افزایش سرعت گردش خون، حرارت را از بدن خارج می کنند. نعناع، زنجبیل، دارچین، میخک و سیر از جمله ی این گیاهان هستند. این گیاهان معطر به طور معمول در پخت و پز زیاد استفاده می شوند.

بیشتر مواقع، نخستین نشانه ی تب در افراد، احساس سرما است. فرد احساس سرما می کند و گرم نمی شود، یا ممکن است بلرزد که اصطلاحاً به این حالت، تب و لرز گفته می شود. این حالت نشان می دهد بدن در تلاش است که گرم شود. گیاهان محرک به افزایش درجه حرارت بدن و افزایش گردش خون کمک می کنند. در نتیجه سرعت حرکت گلبول های سفید به محل عفونت یا بیماری افزایش می یابد.

افزایش تعرق

بسیاری از گیاهانِ محرک، باعث افزایش تعرق در بدن می شوند. این گیاهان حرارت بدن را افزایش می دهند به گونه ای که منافذ پوست باز می شود و بدن با عرق کردن خنک می شود. زنجبیل، بومادران و آویشن از این گیاهان هستند.

زمانی که بدن گرم می شود به طور طبیعی عرق می کند که مکانیسمی طبیعی است و به خنک شدن بدن کمک می کند. با خنک شدن بدن در فرآیند عرق کردن، از افزایش تب جلوگیری می شود. عرق کردن که یک روش سم زدایی طبیعی است به خارج شدن سموم از بدن هم کمک می کند. بدن در هنگام ابتلا به بیماری به پاک کننده نیاز دارد و با عرق کردن این نیاز خود را برطرف می سازد. .دمنوش های گیاهی با افزایش تعرق به پاکسازی بدن کمک می کنند و روند بهبودی بیماری را تسریع می کنند.

آب رسانی به بدن

آب رسانی به بدن از دیگر فواید نوشیدن دمنوش های گیاهی هنگام تب است. هنگام تب، بدن سریع تر از حالت طبیعی آب از دست می دهد. بنابراین جایگزین شدن آب از دست رفته بسیار مهم است. فرآیند از دست دادن آب بدن هنگام تب می تواند به سرعت انجام شود و برای کودکان خطرساز باشد. در این هنگام مصرف دمنوش های گیاهی بهترین راهکار است. 

https://wellnessmama.com/13173/herbal-tea-fever-benefits

هشتگ :



اشتراک گذاری :