سبک زندگی سالم > آخرین اطلاعات گیاهان > زیره و افزایش شیر مادران

زیره و افزایش شیر مادران

زیره و افزایش شیر مادران

زیره و افزایش شیر مادران

بسیاری از مادرانی که به نوزاد خود شیر می دهند به دنبال راه هایی برای افزایش شیر خود در طول دوران شیردهی هستند. بسیاری از آن ها از داروهای گیاهی برای بهبود شیردهی استفاده می کنند. اثر بخشی داروهای گیاهی در افزایش شیر به طور علمی ثابت نشده است اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که مصرف گیاهان به افزایش شیر مادر کمک می کند. یکی از این گیاهان زیره سبز است. زیره سبز سرشار از آهن است. این ماده ی معدنی برای مادران در طی دوران بارداری و شیردهی ضروری است. زیره همچنین حرکات روده را تنطیم می کند و به درمان نفخ و بیماری های معده کمک می کند.

کمبود آهن در مادران شیرده می تواند به کم خونی منجر شود. همچنین اختلالات گوارشی می تواند در کودکان آزاردهنده باشد. مصرف زیره در مادران در دوران شیردهی به حل این مشکلات کمک می کند.

برای بهره مندی از تاثیر زیره در افزایش شیر مادر، یک قاشق چای خوری زیره و شکر را با شیر گرم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب میل نمایید. همچنین می توانید دانه های زیره سبز را به صورت ادویه به مواد غذایی اضافه کنید. مصرف روزانه ی دمنوش زیره برای بهبود شیردهی مفید است.

به دلیل اینکه هنوز اطلاعات موثق و علمی درباره ی ایمنی مصرف زیره سبز برای بانوان شیرده وجود ندارد. بهتر است این بانوان، پیش از مصرف زیره با پزشک خود مشورت کنند.

 

http://www.thehealthsite.com/parenting/baby-care-2/how-cumin-seeds-or-jeera-help-breast-milk-d0617/

 

هشتگ :



اشتراک گذاری :